Τι αναφέρει η ανακοίνωση της Ε.Λ.Μ.Ε Ευρυτανίας
Ποιες οι επιπτώσεις στους μαθητές
Πολλά είναι τα μέτωπα που έχουν να αντιμετωπίσουν τις τελευταίες μέρες οι εκπαιδευτικοί όλης της χώρας, τόσο με το προσφάτως δημοσιευμένο πολυνομοσχέδιο, όσο και με την απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, με πιθανή εξάπλωση του νέου ιού, σύμφωνα με τους ίδιους. Παράλληλα αρνητικοί εμφανίζονται και για την αιφνίδια απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ. να παρουσιαστούν στα σχολεία την Τετάρτη 6 Μαΐου όλοι οι εκπαιδευτικοί. Οι αποφάσεις αυτές βρίσκουν αντίθετους τους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τα σχέδια της Κυβέρνησης που πορεύεται με τις γνώμες των επιστημόνων, αγνοώντας τις απόψεις των κυρίως αρμόδιων, αυτές των εκπαιδευτικών. Η Ε.Λ.Μ.Ε Ευρυτανίας λαμβάνει ανοικτά θέση για το θέμα που αφορά το άνοιγμα των σχολικών μονάδων και προχωρά στην παρακάτω επιστολή.
Αποσπάσματα από την ανακοίνωση της Ε.Λ.Μ.Ε. Ευρυτανίας
«Για άλλη μια φορά το Υ.ΠΑΙ.Θ και η κυβέρνηση επιλέγουν να προχωρήσουν σε αποφάσεις που αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα κωφεύοντας στις απόψεις και στα επιχειρήματα που προβάλλουν οι εκπαιδευτικοί, και μάλιστα την ίδια ώρα που διατείνονται ότι η κυβέρνηση πορεύεται με γνώμονα τις απόψεις των επιστημόνων. Αποφασίστηκε το άνοιγμα των σχολείων στις 11 Μαΐου για τη Γ’ Λυκείου και στις 18 Μαΐου για τις υπόλοιπες τάξεις της Δευτεροβάθμιας.
Οι εκπαιδευτικοί μέσω της Ο.Λ.Μ.Ε προέβαλαν τις θέσεις τους αλλά η κ. Κεραμέως ούτε απαντήσεις έδωσε ούτε έλαβε αυτά που ειπώθηκαν υπόψη της…
Βασικό για μας είναι να επανέλθουν οι μαθητές της Γ’ Λυκείου σε μια στοιχειώδη κανονικότητα, κυρίως για ψυχολογικούς λόγους. Θεωρούμε ότι δεν είναι απαραίτητο να λειτουργήσουν οι άλλες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεδομένου ότι:
…Ενώ διατείνεται η κυβέρνηση ότι τα παιδιά δεν αποτελούν πλέον υγειονομικές βόμβες, δίνει το δικαίωμα στους γονείς με υπεύθυνη δήλωσή τους να κρατήσουν τα παιδιά μακριά από τα σχολεία, εφόσον υπάρχουν στην οικογένεια άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
• Οι σχολικοί χώροι στον τόπο μας και η σχολική υγιεινή από την άποψη των ανθρώπινων και υλικών πόρων δεν παρέχουν ένα αίσθημα ασφάλειας για την τήρηση των όρων ασφαλείας, όσο φιλότιμες προσπάθειες κι αν κάνει η Τοπική Αυτοδιοίκηση.
• Παρατηρείται μεγάλη διαφοροποίηση στην εφαρμογή των όρων ασφάλειας μεταξύ αυτών που θα πρέπει να τηρούνται γενικά και αυτών που θα πρέπει να τηρούνται στο σχολείο. (π.χ. χρήση μάσκας, υποχρεωτικό όριο απόστασης ανά άτομο κ.λπ.)
• Οι αποστάσεις ασφαλείας στις αίθουσες και στα προαύλια είναι αδύνατο να τηρηθούν ακόμη και με τους μισούς μαθητές. Σε πολλές σχολικές μονάδες οι χώροι αυτοί δεν πληρούν βασικούς όρους (εμβαδόν, φυσικός αερισμός κ.λπ. ) ακόμη και σε συνθήκες κανονικότητας.
• Το άνοιγμα των σχολείων για τις άλλες τάξεις, πλην της Γ Λυκείου, δεν υπαγορεύεται από κάποια εκπαιδευτική – διδακτική αναγκαιότητα. Τα μαθήματα που θα διδαχθούν οι μαθητές με την εκ περιτροπής παρουσία τους στο σχολείο για το χρονικό διάστημα από 18 Μαΐου μέχρι 12 Ιουνίου είναι ελάχιστα…
Όσο αφορά τους εκπαιδευτικούς αποδεικνύεται για μια ακόμα φορά η απαξίωση με την οποία μας αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση. Όχι μόνο δε λαμβάνεται υπόψη η επιστημονική μας άποψη, αλλά ούτε καν η ίδια μας η υγεία. Καμία απάντηση δεν έχει να δώσει η κ. Κεραμέως για την υγεία και τη ζωή των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Πολύ δε περισσότερο για τους αναπληρωτές συναδέλφους μας που δεν έχουν καν τα ίδια εργασιακά δικαιώματα με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς…
Εν κατακλείδι η επάνοδος στα σχολεία πρέπει να γίνει με τους όρους εκείνους που θα εξασφαλίζουν σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς το αίσθημα της ασφάλειας και της προστασίας στη βάση ενός σχεδίου αξιόπιστου και εφαρμόσιμου.
Αυτό είναι το δικό μας αίτημα που, δυστυχώς, το Υ.ΠΑΙ.Θ με τις μέχρι τώρα αποφάσεις του δεν ικανοποιεί.
ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ: Αργά το βράδυ του Σαββάτου έφτασε στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και προωθήθηκε στα σχολεία τη Δευτέρα το πρωί, εντολή του Υ.ΠΑΙ.Θ να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία την Τετάρτη 6/5/2020. Μετά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς διαδίκτυο το Υ.ΠΑΙ.Θ προωθεί και τον διακτινισμό των εκπαιδευτικών».