Site icon evrytanikospalmos.gr

Παραμεγδόβιος. Γιατί το μεγάλο έργο – όνειρο του Χαρίλαου Τρικούπη δεν πραγματοποιήθηκε ακόμη;

Φωτογραφία της τοποθεσίας όπου πρέπει να γίνει η υψίστης σημασίας Γέφυρα Μέγδοβα… το ποτάμι ο Μέγδοβας… και η πρόχειρη «γέφυρα» που στήνουν το καλοκαίρι οι ξυλέμποροι εδώ για να κινούνται τα φορτηγά τους

Προχωρούν οι μελέτες από τη Θεσσαλία

Ποια η αντίδραση της Στερεάς

Καρδαμπίκης: «Παρέμεινε όνειρο ο Παραμεγδόβιος»

Αγοραστός: «Περιμένουμε την ανταπόκριση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας»

Τασιός: «Από κοινού με συνεργασία να δρομολογήσουν οριστικά το έργο για την σύνδεση των δύο Νομών, Καρδίτσας και Ευρυτανίας»

Στις συζητήσεις έμεινε ένα μεγάλο έργο, το οποίο αποτελούσε όνειρο του Χαρίλαου Τρικούπη, ο Παραμεγδόβιος δρόμος. Στόχος του έργου ήταν να ενώσει  τη Δυτική Ελλάδα με τη Θεσσαλία. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι δρόμοι σύνδεσης της Ευρυτανίας με την Καρδίτσα είναι σε τμήματά τους χωματόδρομοι, γεγονός που καθιστά δυσχερή και συχνά αδύνατη την επικοινωνία των κατοίκων των δύο νομών παρόλο που είναι δίπλα.

Για το θέμα αυτό τοποθετήθηκε κατά τη συζήτηση επερώτησης της παράταξης του ΚΚΕ ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός, ο οποίος απάντησε ότι αν δεν γίνουν μελέτες κι απ’ τη μεριά της Ευρυτανίας δεν υπάρχει Παραμεγδόβιος. Συνέχισε μάλιστα λέγοντας: «Η Δ/νση Τεχνικών Έργων Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει εκπονήσει μελέτη με αντικείμενο τη γεφύρωση του ποταμού Μέγδοβα  στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του Νομού Καρδίτσας.[..] Το συνολικό μήκος είναι περίπου 8,1 χλμ. Στην παρούσα σύμβαση εξετάστηκε σε επίπεδο οριστικής μελέτης οδός μήκους 1,13 χλμ και συγκεκριμένα στην περιοχή γεφύρωσης του ποταμού Μέγδοβα, ενώ το υπόλοιπο σε επίπεδο προμελέτης. Επίσης αντικείμενο της μελέτης ήταν και η οριστική μελέτη της  γέφυρας.[…] Αποτιμώντας την υφιστάμενη κατάσταση, η οδός (από τη Νεράιδα μέχρι τη νέα γέφυρα του  ποταμού  Μέγδοβα )  χαρακτηρίζεται από δυσμενή γεωμετρικά  αλλά και λειτουργικά χαρακτηριστικά […]. Παράλληλα και λόγω του ότι η υφιστάμενη οδός είναι χωμάτινη με παρουσία καταπτώσεων, τους χειμερινούς μήνες παρατηρούνται δυσκολίες στην διέλευση της και πολλές φορές την καθιστούν αδύνατη, λόγω βροχοπτώσεων και χιονοπτώσεων. Από τα ανωτέρω είναι εμφανής η αναγκαιότητα βελτίωσης της υφιστάμενης οδού όσο αφορά τα γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά της, άρα η κατασκευή της γέφυρας Μέγδοβα χωρίς την βελτίωση της οδού πρόσβασης προς αυτή είναι μη ασφαλής. Για τους παραπάνω λόγους έχει ήδη εξασφαλιστεί πίστωση 1.250.000 ευρώ για τη δημοπράτηση οριστικής μελέτης όλου του άξονα των 8,0κμ. Στα πλαίσια της μελέτης αυτής θα εκπονηθούν σε πρώτο στάδιο οι απαραίτητες υποστηρικτές μελέτες (Γεωτεχνικές έρευνες κλπ) ώστε να είναι εφικτή η εκπόνηση της μελέτης οδοποιίας σε οριστικό στάδιο και να καταστεί τελικά η μελέτη ολοκληρωμένη και πλήρης. H Δ/νση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Θεσσαλίας έχει προχωρήσει στη δημοπράτηση της εν λόγω μελέτης και βρίσκεται σε εξέλιξη της νόμιμης διαδικασίας και σύντομα θα υπογραφεί η σύμβαση της. Πρέπει να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο άξονα Καρδίτσας –Καρπενήσι υπάρχει η ιδιαιτερότητα εξάρτησης με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ως προς την εκπόνηση αντίστοιχης μελέτης στο Νομό τους για την ολοκλήρωση του άξονα, ώστε η κατασκευή του έργου να είναι εφικτή και να μην οδηγεί σε αδιέξοδο».

Τι δηλώνει ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Ευρυτανίας, Αριστείδης Τασιός

Ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Ευρυτανίας κ. Αριστείδης Τασιός, δήλωσε για το θέμα στον Ευρυτανικό Παλμό:

«Καλωσορίζουμε  την εξέλιξη αυτή που υπάρχει για τον Παραμεγδόβιο με την διαδικασία της χρηματοδότησης των μελετών για την οδοποιία που απαιτείται για την σύνδεση με την ήδη μελετημένη γέφυρα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Οι δύο Περιφέρειες μπορούν από κοινού με
συνεργασία να δρομολογήσουν οριστικά το έργο το οποίο αποτελεί σημαντικό
οδικό άξονα για την σύνδεση των δύο Νομών, Καρδίτσας και Ευρυτανίας. Η χρηματοδότηση αυτή της μελέτης αναδεικνύει και την προτεραιότητα που
δίνει και η Περιφέρεια Θεσσαλίας στο εν λόγω έργο και γεννά βάσιμες
προσδοκίες ότι θα προχωρήσει και στην απαραίτητη χρηματοδότηση της
γέφυρας η οποία είναι ώριμη μελετητικά και μπορεί άμεσα να δημοπρατηθεί
και να αρχίσει να κατασκευάζεται. Όσον αφορά το δικό μας το έργο οδοποιίας, στην προ – προηγούμενη Οικονομική Επιτροπή αξιολογήσαμε και
παραλάβαμε το σύνολο των υφιστάμενων μελετών που ήταν σε εξέλιξη με  τις
προηγούμενες προτεινόμενες οδεύσεις και  βρισκόμαστε σε διαδικασία
επικαιροποίησης και συμπλήρωσής τους. Για το λόγο αυτό άλλωστε
προγραμματίζουμε άμεσα και σχετική συνάντηση των τεχνικών μας υπηρεσιών 
για την συνολική αντιμετώπιση του θέματος.
Επιπλέον δε θεωρώ σημαντικό την τοποθέτηση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας
για τα έργα σύνδεσης των δύο Νομών ότι δεν πρέπει να παραμένουν τυφλά,
μια τοποθέτηση που γεννά βάσιμες προσδοκίες  για την ολοκλήρωση της
σύνδεσης των δύο Νομών μας (βάζοντας βέβαια κάποιες προτεραιότητες), στο
Νέο Αργύρι, στα Κέδρα, στο Τροβάτο, στον Έλατο και στον Φουρνά (Σπίτι
Διαβάτη), οδικά δίκτυα τα οποία είναι ολοκληρωμένα στο Νομό μας.

Η θέση Καρδαμπίκη

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Αγοραστός ο Δήμαρχος Αγράφων κ. Αλέξης Καρδαμπίκης έβγαλε το συμπέρασμα «ότι από το 2004 μέχρι και σήμερα δηλαδή μετά από 17 χρόνια, ολοκληρώθηκε μόνο η μελέτη για τη γέφυρα στο Μέγδοβα και είναι σε τελικό στάδιο η μελέτη του δρόμου από τη μεριά της Καρδίτσας. Η περιφέρεια Θεσσαλίας έχοντας μεν ολοκληρώσει τη μελέτη της γέφυρας εδώ και πέντε χρόνια αφού αποτελεί δική της ευθύνη, δεν έχει προχωρήσει στη δημοπράτηση της. Η μη δημοπράτηση της γέφυρας στο Μέγδοβα αποτελεί πρόφαση για να μη γίνει το έργο. Με αυτή τη λογική δεν θα γίνονταν ποτέ η γέφυρα Τατάρνας που σήμερα είναι η κύρια οδός διασύνδεσης με Αιτωλοακαρνανία, ούτε η Ε65 που αρχικά έγινε μέχρι την Ξυνιάδα και τώρα αναπτύσσεται μέχρι τη Θεσσαλία».

Επιβεβλημένη η συνεργασία των δύο Περιφερειών

Η συνεργασία των δύο Περιφερειών, είναι επιβεβλημένη για να γίνει πραγματικότητα το σημαντικότερο έργο για το Δήμο Αγράφων και την Ευρυτανία γενικότερα. Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας ανέφερε για το θέμα αυτό: «Σημαντικό είναι να προχωρήσει και η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στην εκπόνηση της μελέτης οδοποιίας για να συνδεθεί η γέφυρα Μέγδοβα με το Καρπενήσι ειδάλλως κινδυνεύει η μελέτη να παραμείνει «τυφλή» σε σύνδεση. Για το λόγο αυτό έχει ήδη ενημερωθεί η αντίστοιχη Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και συγκεκριμένα το Τμήμα Μελετών (προϊστάμενος ο κ. Ιωάννης Μπαρτζώκας ) αρμόδιο για τη δημοπράτηση  της αντίστοιχης μελέτης οδού που θα συνδέσει τη γέφυρα του ποταμού Μέγδοβα με το Καρπενήσι».Ο κ. Καρδαμπίκης από τη μεριά του ανέφερε: «Σε τέτοιες περιπτώσεις για να πέσουν τα όποια προσχήματα κι αφού δεν υπάρχει πρόοδος των εργασιών, το Υπουργείο Υποδομών οφείλει να αναλάβει την ευθύνη υλοποίησης και συντονισμού του έργου ή της οριστικής ακύρωσης, εξηγώντας τους λόγους για τα πενήντα χρόνια υποσχέσεων χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Το όραμα του Χαριλάου Τρικούπη που ήταν η ένωση της Θεσσαλίας με τη Δυτική Ελλάδα μέσω του Παραμεγδόβιου, δυστυχώς ακόμα παραμένει όνειρο αν και έχουν διατεθεί πάνω από 5 εκατομμύρια ευρώ για μελέτες. Με λύπη μας βλέπουμε πως δεν υπάρχει ισχυρή πολιτική βούληση για να ολοκληρωθεί η γέφυρα αλλά ούτε και τα τελευταία 12 χιλιόμετρα του οδικού δικτύου που ενώνουν την Θεσσαλία με την Δυτική Ελλάδα.Το ίδιο ισχύει βέβαια και για όλους τους οδικούς άξονες που συνδέουν το Δήμο Αγράφων με τη Θεσσαλία που δυστυχώς παραμένουν χωματόδρομοι».

Η απάντηση της Ένωσης Αγραφιώτικων Χωριών στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας

Τις αντιδράσεις της Ένωσης Αγραφιώτικων Χωριών εξέγειρε η δήλωση του κ. Αγοραστού, με τους εκπροσώπους της να αναφέρουν ότι σε συνάντησή τους με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, ο ίδιος παρά τις επιφυλάξεις για ένα «τυφλό έργο» τους υποσχέθηκε την ολοκλήρωση του. Εν συνεχεία ύστερα από μία σειρά συναντήσεων των εκπροσώπων της Ένωσης με τους αρμόδιους φορείς όλα τα στοιχεία συνηγορούσαν στην θετική εξέλιξη που θα είχε το μεγαλόπνοο αυτό έργο, ακόμη και ο ίδιος ο Υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το έργο έπρεπε ήδη να είχε ολοκληρωθεί. Η Ένωση στην επιστολή της προς τον κ. Αγοραστό αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: «Ζητήσαμε σε πρόσφατη συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Νούσιο την συνάντηση των Αντιπεριφερειαρχών, παρουσία των Δημάρχων και των αρμόδιων τεχνικών υπηρεσιών για να συζητηθεί συνολικά το έργο. Είμαστε σε αναμονή αυτής της συνάντησης», ενώ συνεχίζουν λέγοντας: «Μετά από 17 χρόνια, με όλους τους θεσμικούς παράγοντες να είναι σύμφωνοι στην υλοποίηση της σύνδεσης Θεσσαλίας – Στερεάς μέσω της Παραμεγδόβιας Οδού, θεωρούμε ότι το έργο έχει ωριμάσει και πρέπει άμεσα να υλοποιηθεί. Σας καλούμε να τηρήσετε την υπόσχεση σας προς τους Θεσσαλούς, του Καρδιτσιώτες και τους Αγραφιώτες, αρχικά επισπεύδοντάς τη συνάντηση των θεσμικών φορέων των δύο όμορων νομών Ευρυτανίας – Καρδίτσας και στη συνέχεια την δέσμευση των κονδυλίων για την άμεση έναρξη της κατασκευής της γέφυρας που ανήκει αποκλειστικά στην αρμοδιότητα της περιφέρειας μας». Δεν παρέλειψε βέβαια η Ένωση να τονίσει ότι η περιοχή των Αγράφων προσφέρει τα μέγιστα στην Εθνική Οικονομία αλλά και την Θεσσαλία με τα νερά των ποταμών και των λιμνών της και για το λόγο αυτό η κατασκευή της γέφυρας και των οδικών αξόνων είναι τα ελάχιστα ανταποδοτικά έργα που πρέπει να γίνουν στην περιοχή των Αγράφων.

Exit mobile version