Στο περσινό “μοτίβο” οι ημερομηνίες-μαθήματα στις 14 Ιουνίου
Δευτέρα , Τετάρτη , Παρασκευή για τα ΓΕΛ, και Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο για τα ΕΠΑΛ
Η επίσημη ανακοίνωση του Προγράμματος διεξαγωγής των εξετάσεων (Στις 14 Ιουνίου ξεκινούν οι εξετάσεις για τα ΓΕΛ και στις 15 Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ) θα ανακοινωθεί, το επόμενο δεκαήμερο, μετά την ανακοίνωση του αριθμού εισακτέων και των συντελεστών των πανεπιστημιακών τμημάτων οι οποίοι θα πολλαπλασιάζονται με το Μέσο Όρο φετινής βαθμολογίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων του αντίστοιχου επιστημονικού Πεδίου για να υπολογιστεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Οι εξετάσεις θα ξεκινήσουν με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, ως είθισται, και θα ακολουθήσουν τα επόμενα μαθήματα.
7.000 κενές θέσεις
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Παιδείας η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής θα αφήσει 7.000 κενές θέσεις. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα πάρουν το “εισιτήριο” εισαγωγής 7.000 υποψήφιοι συν 10.000 που έτσι κι αλλιώς δεν θα έπαιρναν και χωρίς την εφαρμογή της βάσης , δηλαδή δεν θα μπουν στον “τρένο” των εισακτέων συνολικά 17.000 υποψήφιοι. Θα “πληγούν” κυρίως τα τμήματα που μέχρι πέρσι ήταν χαμηλής ζήτησης από τους υποψηφίους, με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλές βάσεις. Τα τμήματα αυτά βρίσκονται κυρίως στα περιφερειακά Πανεπιστήμια.
Δεν επηρεάζονται οι υποψήφιοι με πάνω από 13.000 μόρια
Η επιβολή της βάσης δε θα επηρεάζει υποψηφίους που συγκεντρώνουν μόρια πάνω από 13,000, αφού ακόμη κι αν επιβληθεί ο υψηλότερος συντελεστής (1.2), δύσκολα η βάση κάποιου τμήματος θα υπερβεί τα 13,000 μόρια. Κάθε χρόνο δεν εισάγονται στα ΑΕΙ 10.000 έως 15.000 υποψηφίους. Η βάση σε κάθε τμήμα ως το 80% του μέσου όρου κάθε επιστημονικού πεδίου, περίπου 20,000-25,000 υποψήφιοι, ήτοι ποσοστό ~30% θα συγκεντρώσουν μόρια χαμηλότερα από την παραπάνω βάση. Επομένως, γύρω στις 8,000-10,000 από όσους εισάγονταν έως τώρα στα πανεπιστημιακά τμήματα (από το σύνολο των 70,000 υποψηφίων περίπου) δε θα εισαχθούν με το νέο σύστημα. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι παρά το υψηλό ποσοστό επιτυχίας στα πανεπιστημιακά τμήματα (~85%), περίπου το 30% των εισαγόμενων φοιτητών δεν ολοκληρώνει τις σπουδές του (δηλαδή ένα πλήθος ~20,000 φοιτητών). Έτσι, όσοι υποψήφιοι έχουν μόρια πάνω από 13.000 θα συμπληρώνουν μάλλον ελεύθερα το μηχανογραφικό τους, ενώ οι υποψήφιοι με μόρια μεταξύ 10,000 και 13,000 θα πρέπει να δηλώσουν μερικά τμήματα της βασικής τους προτίμησης και άλλα στα οποία σχεδόν σίγουρα θα εισαχθούν. Τέλος, οι υποψήφιοι με μόρια κάτω από 10,000 πρέπει να δηλώνουν περισσότερα χαμηλόβαθμα τμήματα, στα οποία είναι πιθανότερο να εισαχθούν.
“Παράλληλο Μηχανογραφικό” για την εισαγωγή στα ΙΕΚ
Οι τελειόφοιτοι και οι υποψήφιοι, που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του εκάστοτε σχολικού έτους, δύνανται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον προς κάλυψη θέσης καταρτιζόμενου σε δημόσιο Ι.Ε.Κ. με την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για συγκεκριμένο αριθμό θέσεων των δημόσιων. Εάν κάποιος υποψήφιος, όταν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα εισαχθεί και σε Πανεπιστήμιο αλλά και σε ΙΕΚ , τότε θα πρέπει να επιλέξει που θέλει να φοιτήσει. Απαγορεύεται η εγγραφή του υποψηφίου ταυτόχρονα σε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση Α.Ε.Ι. και σε δημόσιο Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.).
Ειδικό μάθημα
Στις σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις, όπου απαιτείται η εξέταση ειδικού μαθήματος ή ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών λόγω της φύσης του γνωστικού τους αντικειμένου, η εξέταση του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή των πρακτικών δοκιμασιών γίνεται πανελλαδικά. Για την εισαγωγή απαιτείται η επίτευξη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών της σχολής, τμήματος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης, καθώς και της Ε.Β.Ε. της σχολής, τμήμα- τος ή εισαγωγικής κατεύθυνσης .
Πως υπολογίζεται η βαθμολογία
Στα ημερήσια και εσπερινά ΓΕ.Λ., η Ε.Β.Ε. διαμορφώνεται ενιαία από τον μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο, ο οποίος πολλαπλασιάζεται με συντελεστή που καθορίζεται από τα ιδρύματα εισαγωγής για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και στρογγυλοποιείται στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Ο συντελεστής βρίσκεται εντός του διαστήματος ελάχιστης και μεγίστης τιμής. Στις σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, που εντάσσονται σε περισσότερα του ενός επιστημονικά πεδία, για τον υπολογισμό της Ε.Β.Ε. λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα των επιστημονικών πεδίων, στα ο- ποία εντάσσονται οι συγκεκριμένες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις.
Πηγή: www.esos.gr