Του Χάρη Φλουδόπουλου* Θετικά μηνύματα για τους κλάδους της ένδυσης, υπόδησης αλλά και για τα είδη οικιακού εξοπλισμού, εκπέμπει πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε με στόχο να διαπιστωθεί ποιες θα είναι οι πρώτες αντιδράσεις των Ελλήνων, μόλις αρθούν τα περιοριστικά μέτρα για την καταπολέμηση της πανδημίας του κορωνοϊού. Όπως έδειξε η έρευνα της εταιρείας MRB για λογαριασμό του τηλεοπτικού σταθμού Star, οι Έλληνες σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε αύξηση των καταναλωτικών τους δαπανών, ικανοποιώντας ανάγκες που δεν μπορούν να καλύψουν όσο διαρκούν τα έκτακτα μέτρα. Πιο συγκεκριμένα η εικόνα που εκπέμπει η έρευνα με βάση τις απαντήσεις των συμμετεχόντων, δείχνει ότι η άρση των περιορισμών που ισχύουν σήμερα κατά του κορωνοϊού, θα βρει τον Έλληνα έτοιμο να προχωρήσει σε αύξηση των καταναλωτικών του δαπανών, κυρίως για αγορές ειδών ένδυσης, υπόδησης, αλλά και για αγορές οικιακών ειδών. Σύμφωνα με την έρευνα της MRB ένας στους πέντε Έλληνες δηλώνει ότι μόλις χαλαρώσουν τα μέτρα για την καταπολέμηση της πανδημίας του κορονοϊού σκοπεύει να πραγματοποιήσει αγορές σε είδη ένδυσης και υπόδησης. Ψηλά στις προτιμήσεις, βρίσκονται επίσης και οι αγορές οικιακών ειδών: Το 19% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα κάνει αγορές ειδών οικιακής χρήσεως, επίπλων και ηλεκτρικών συσκευών. |
Σημειώνεται ότι όσο διαρκούν τα μέτρα και βρίσκονται σε ισχύ οι περιορισμοί για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, έχουν διαφοροποιηθεί οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων: οι καταναλωτές έχουν αυξήσει τις δαπάνες τους για προϊόντα καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής, τρόφιμα και ποτά, μηδενίζοντας στον αντίποδα τις δαπάνες τους για διαρκή καταναλωτικά αγαθά, ρούχα και υποδήματα. Στον αντίποδα, μόλις χαλαρώσουν οι περιορισμοί, οι καταναλωτές αναμένεται να αξιοποιήσουν την πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες που δεν ήταν διαθέσιμα λόγω των μέτρων, αυξάνοντας την κατανάλωσή τους. Άλλωστε στην κορυφή της λίστας της έρευνας της MRB βρίσκεται μια ανάγκη που δεν μπορεί να καλυφθεί όσο βρίσκονται σε εφαρμογή τα έκτακτα μέτρα, δηλαδή η επίσκεψη στο κομμωτήριο (35% των ερωτηθέντων).Στη δεύτερη θέση της λίστας (28%) βρίσκονται το ταξίδι σε κάποιον ελληνικό προορισμό, στην τρίτη θέση βρίσκονται οι αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης (20%) ενώ στην τέταρτη, με 19%, οι αγορές οικιακών ειδών(εξοπλισμού σπιτιού, επίπλων και ηλεκτρικών συσκευών). Ακολουθούν η περιποίηση ομορφιάς (13%), το αεροπορικό ταξίδι στο εξωτερικό (12%) (11%), οι διακοπές στο εξωτερικό (11%), (8%), η αγορά αυτοκινήτου(4%) και η αγορά ιδιωτικής ασφάλειας (4%). *Ο Χάρης Φλουδόπουλος είναι δημοσιoγράφος στο Capital.gr |