Site icon evrytanikospalmos.gr

Γεμάτο το Καρπενήσι 365 μέρες στα 965 μέτρα! & 1η Γιορτή Βουνού. Διαβάστε την αποκλειστική συνέντευξη του Δημάρχου Καρπενησίου Ν. Σουλιώτη

Το μεγάλο στοίχημα του τουρισμού

Γεμάτο το Καρπενήσι 356 μέρες στα 965 μέτρα! &  1η Γιορτή Βουνού

Όλη η στρατηγική του Δήμου Καρπενησίου δια στόματος Νίκου Σουλιώτη

 

Μια μοναδική ευκαιρία τουριστικής προβολής είχε το Καρπενήσι μέσα από την εκπομπή του Alpha “Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση”, απ΄ όπου θα προβληθούν οι ομορφιές του δήμου, αλλά και όλες οι τουριστικές επιλογές που μπορεί κάποιος να βιώσει επισκεπτόμενος το Καρπενήσι. Με αφορμή τα γυρίσματα της εκπομπής που θα προβληθεί τις επόμενες ημέρες από τη συχνότητα του Alpha,  ο Δήμαρχος Καρπενησίου κ. Νίκος Σουλιώτης  είχε την ευκαιρία να μιλήσει για το Καρπενήσι και να προβάλει το τουριστικό προφίλ όλου του δήμου.

Στη συνέχεια των γυρισμάτων την σκυτάλη πήρε ‘‘Ο Ευρυτανικός Παλμός’’ και ο κ. Σουλιώτης μίλησε για όλη την σχεδιασμένη στρατηγική τουριστικής προβολής και ανάπτυξης του δήμου και για τα άμεσα υλοποιήσιμα έργα της δημοτικής αρχής. 

Τουρισμός 356 μέρες στα 965 μέτρα!

Στόχος του τουριστικού σχεδιασμού, σύμφωνα με τον Δήμαρχο Καρπενησίου είναι να υπάρχει τουριστική κίνηση 365 μέρες το χρόνο, η οποία θα κορυφώνεται τις περιόδους υψηλής τουριστικής κίνησης, όπως τα Χριστούγεννα, αλλά θα παραμένει ζωντανή όλους τους μήνες, αξιοποιώντας τις ομορφιές και την δυναμική κάθε εποχής. ‘‘Βλέπουμε πια έως και 15 λεωφορεία κατά μέσο όρο  να φτάνουν στο Καρπενήσι, όλα τα Σαββατοκύριακα του χρόνου, τονώνοντας την τοπική αγορά και δίνοντας ανάσα στα ξενοδοχεία. Αυτό είναι ο στόχος μας, αυτός ο αριθμός να διατηρηθεί και να αυξηθεί’’ δήλωσε ο κ. Σουλιώτης. 

Μικρό budget, μεγάλα οφέλη

Η δαπάνη των 50.000 που έχει προϋπολογίσει για την τρέχουσα χρονιά για την τουριστική προβολή του Δήμου Καρπενησίου, θα επιμεριστεί στην παραγωγή διαφημιστικών φυλλαδίων, καταχωρήσεων σε ράδιο, τηλεόραση, έντυπα μέσα και επιλεκτική προβολή στο Αττικό Μετρό, σε φιλοξενία τουριστικών πρακτόρων, εκδηλώσεις και συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις. Το ποσό είναι σίγουρα περιορισμένο σε σχέση με τους στόχους που έχει θέσει η δημοτική αρχή και για το λόγο αυτό επιλέγεται μια ‘‘έξυπνη’’ πολιτική για έμμεση δράση και προβολή. Σύμφωνα με τον κ. Σουλιώτη ο Δήμος για την τουριστική του προβολή επωφελείται από συνεργασίες και συμπράξεις που έχει κάνει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η συμμετοχή του Δήμου Καρπενησίου σε πολλές εκθέσεις για τουρισμό που συμμετέχει η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, όπου το Καρπενήσι έχει την ευκαιρία να προβληθεί, χωρίς κόστος, μόνο καλύπτοντας τα έξοδα των υπαλλήλων του που τον εκπροσωπούν. Επίσης η σύμπραξη σε δίκτυα όπως το ‘‘Δίκτυο Πόλεων με Λίμνες’’ του οποίου ο Δήμος Καρπενησίου είναι μέλος, δίνει την δυνατότητα για ανάδειξη των ομορφιών του δήμου, χωρίς κόστος, όπως συνέβη στην έκθεση NOSTOS 2017 που πραγματοποιήθηκε στη Ναύπακτο. Επίσης ο Δήμος Καρπενησίου έχει επενδύσει πολλές ελπίδες στην street προβολή, όπου από πλατεία σε πλατεία ανά την Ελλάδα, το Καρπενήσι γίνεται επίκεντρο ενδιαφέροντος και η ευκαιρία να γευτεί κάποιος Ευρυτανικά προϊόντα και να κερδίσει την φιλοξενία του στο Καρπενήσι. Η πρακτική αυτή προβολής κοστίζει ελάχιστα σαν δαπάνη, αλλά έχει μεγάλο ανταποδοτικό, μιας και εκτός από τις καρδιές των μελλοντικών επισκεπτών, ο Δήμος γυρίζει πίσω με βάσεις δεδομένων από τα στοιχεία των επισκεπτών που συγκεντρώνονται κατά την διάρκεια των εκδηλώσεων, έτοιμα για να αξιοποιηθούν κάθε φορά από τους ντόπιους επιχειρηματίες, όπως έγινε σε Πάτρα, Καλαμάτα, Ναύπλιο, Αθήνα. ‘‘Η προβολή μας μέσω τέτοιων τηλεοπτικών εκπομπών, είναι ένα τεράστιο όφελος για μας. Χωρίς κόστος βρίσκουμε την ευκαιρία να αναδείξουμε τον τόπο μας και τις ομορφιές του’’ δήλωσε τέλος ο κ. Σουλιώτης αναφερόμενος στην συμμετοχή του στην εκπομπή του Alpha. ‘‘Δεν χάνουμε ευκαιρία να αξιοποιήσουμε κάθε γνωριμία και κάθε πρόταση, προκειμένου να προβάλουμε το Καρπενήσι’’.

‘‘ Η γαστρονομία είναι το μεγάλο στοίχημα. Έχουμε την τύχη να διαθέτουμε γνήσια τοπικά προϊόντα και δεν υπάρχει λόγος να μην χρησιμοποιούνται’’

 

Μεγάλο στοίχημα η ποιότητα

Το τι συμβαίνει μετά την προβολή, όταν ο επισκέπτης φτάσει στο Καρπενήσι, φαίνεται επίσης να απασχολεί πολύ σοβαρά τον Δήμο Καρπενησίου. Από τις υποδομές για τις οποίες είναι υπεύθυνος, μέχρι τα πρακτικά κομμάτια του τουρισμού. Τι θα φάει ο επισκέπτης. Πού θα πάει. Με τι εντυπώσεις θα φύγει. Βασικός άξονας η ποιότητα και η εξίσωση ισορροπίας, όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο κ. Σουλιώτης, μεταξύ τιμής και ποιότητας υπηρεσίας. ‘‘Οι επιχειρηματίες της περιοχής, προσαρμόστηκαν στην δύσκολη εποχή μας και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε διαμονή και εστίαση, σε πολύ λογικές και ανταγωνιστικές τιμές. Σε καμία περίπτωση όμως δεν  πρέπει να χαθεί η ισορροπία με την ποιότητα. Έχουμε την τύχη να διαθέτουμε γνήσια τοπικά προϊόντα και δεν υπάρχει λόγος να μην χρησιμοποιούνται. Τυριά, αλλαντικά, μέλι, τοπικά ζυμαρικά είναι αναγκαίο να αναδειχτούν και η γαστρονομία είναι το μεγάλο στοίχημα. Πρέπει πάση θυσία να διατηρήσουμε τον αυθεντικό τρόπο, στον αυθεντικό τόπο’’. Σαν παράδειγμα ο κ. Σουλιώτης ανέφερε την πρωτοβουλία που είχαν από κοινού με το Επιμελητήριο Ευρυτανίας να καθιερώσουν το ‘‘Ευρυτανικό πρωινό’’ στις ξενοδοχειακές μονάδες, με λίστες πρωινών με Ευρυτανικά προϊόντα.

Στιγμιότυπο από τα γυρίσματα της εκπομπής του Alpha “Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση”

‘‘Κυκλικές τουριστικές διαδρομές. Η ανάσα όλων των χωριών του Δήμου. Όλος ο δήμος μπαίνει σε τροχιά τουριστική, απ΄ άκρη σ΄άκρη’’

Κυκλικές τουριστικές διαδρομές. Η ανάσα όλων των χωριών του Δήμου

Στόχος του Δήμου Καρπενησίου είναι η τουριστική ανάπτυξη να αφορά όλα τα χωριά του δήμου, προκειμένου να δοθούν οι ευκαιρίες για επιχειρηματική δράση και ανάπτυξη και πνοή σε κάθε χωριό. Για τον λόγο αυτό προωθεί το σχέδιο των κυκλικών διαδρομών. Εκτός από τα πανέμορφα χωριά της Ποταμιάς, από τις Κορυσχάδες έως το Μικρό και Μεγάλο Χωριό και την Ιχθυοκαλλιέργεια της πέστροφας στο Γαύρο, που αποτελούν μόνιμο και σταθερό τουριστικό προορισμό, θα αναδειχθούν και άλλα χωριά μέσα από τουριστικές διαδρομές. Πρώτη εναλλακτική η διαδρομή Καρπενήσι – Προυσού , με την Ι.Μ. της Παναγίας της Προυσιώτισσας που συγκεντρώνει όλο το ενδιαφέρον- τα Βελωτά, με το Μουσείο Δημοκρατίας- Λίμνη Κρεμαστών – Φιδάκια. Δεύτερη πρόταση Καρπενήσι – Δομιανοί, με το πανέμορφο μοναστήρι- Αγία Τριάδα με το νέο Λαογραφικό Μουσείο που εγκαινιάστηκε πέρυσι- Βράχα, όπου επαναλειτουργεί με τέσσερεις μοναχές και ανεκτίμητης αξίας κειμήλια το ιστορικό μοναστήρι- Φουρνά με το Κειμηλειαρχείο  που σε ένα χρόνο θα είναι πραγματικότητα, σε μια πανέμορφή διαδρομή με άσφαλτο και εύκολη πρόσβαση. Τέλος η από πολλούς προτεινόμενη διαδρομή Καρπενήσι – Κρίκελλο, στη γραφική πλατεία με τις πλούσιες επιλογές εστίασης- Δομνίστα, με το νέο Φαρμακίδειο Λαογραφικό Μουσείο. Όλος ο δήμος μπαίνει σε τροχιά τουριστική, απ΄ άκρη σ΄άκρη.

1η Γιορτή για το Βουνό

Ο Δήμαρχος Καρπενησίου αναφερόμενος στα μελλοντικά σχέδια τουριστικής ανάπτυξης του δήμου, προανήγγειλε την 1η Γιορτή για το Βουνό, μια εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Μάιο, με αφορμή τα εγκαίνια του Μουσείου Βουνού στο  σημείο όπου στεγάζονταν η παλιά ΔΕΥΑΚ του δήμου. Το Μουσείο θα είναι αφιερωμένο στη δράση και τη ζωή των ορειβατών και την επιβλητική παρουσία των βουνών και θα αποτελεί πόλο έλξης στην είσοδο της πόλης. Ο σχεδιασμός του έχει αξιοποιήσει και τους δυο ορόφους του κτηρίου με τον καλύτερο τρόπο και ο επισκέπτης θα μπορεί να δει κομμάτια και να μάθει ιστορίες της ζωής ανθρώπων που αφιέρωσαν την ζωή τους στα βουνά, από το Έβερεστ έως το Βελούχι, τον εξοπλισμό τους, φωτογραφικό υλικό και θα μπορεί να παρακολουθεί προβολές αφιερωμένες στις ψηλές κορυφές. Στα εγκαίνια του νέου Μουσείου αναμένεται να τιμηθούν και προσωπικότητες με ορεσίβιο ιστορικό που έχουν διακριθεί.

 

Το Μουσείο θα είναι αφιερωμένο στη δράση και τη ζωή των ορειβατών και την επιβλητική παρουσία των βουνών

 

 

Exit mobile version