20 λεπτά λιγότερο Αθήνα-Καρπενήσι
Ποιοι παρευρέθηκαν – Δηλώσεις
Πόσο κοντά είναι ο Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο
Σε πλήρη λειτουργία τέθηκαν τα πρώτα 14,26 χλμ του Νότιου Τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65, ύστερα από τα εγκαίνια που πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 16 Ιουλίου 2021 στην «Παράκαμψη Λαμίας» παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή, του Υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνη Γεωργιάδη, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, κ. Γιώργου Καραγιάννη και του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, κ. Φάνη Σπανού.
Στα εγκαίνια της «Παράκαμψης Λαμίας» παρευρέθηκε ο Δήμαρχος Καρπενησίου και Πρόεδρος ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδαςκ. ΝίκοςΣουλιώτης, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ευρυτανίας κ. Άρης Τασιός και ο Βουλευτής Ευρυτανίας κ. Κώστας Κοντογεώργος. Συγκεκριμένα δόθηκαν στην κυκλοφορία τα πρώτα 14 χιλιόμετρα προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ, από τον κόμβο του ΠΑΘΕ μέχρι τον κόμβο Καρπενησίου, παρακάμπτοντας την πόλη της Λαμίας, συνδέοντας τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. Να τονίσουμε ότι με τη συγκεκριμένη παράκαμψη το Καρπενήσι θα βρίσκεται 20 λεπτά πιο κοντά στην Αθήνα. Το Νότιο Τμήμα του Ε65, έχει συνολικό μήκος 32,5 χλμ. και η πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών του ξεπερνά ήδη το 70,3%. Με την ολοκλήρωσή του θα συνδεθεί τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, που ήδη βρίσκεται σε λειτουργία, στον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας. Στα μέσα του 2021 αναμένεται η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στο βόρειο τμήμα του Ε65, το οποίο ξεκινά από Α/Κ Τρικάλων και φθάνει έως την Εγνατία Οδό, 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών.Οι εργασίες κατασκευής θα διαρκέσουν 36 μήνες, εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν πάνω από 1.000 θέσεις εργασίας, ενώ το έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.
Δήλωση Κώστα Καραμανλή
«Ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος θα ολοκληρωθεί με το βόρειο τμήμα για το οποίο εξασφαλίστηκε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προωθήθηκε η αναθεώρηση των συμβάσεων οι οποίες κυρώθηκαν και από τη Βουλή και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. […]Στα μεγάλα έργα όλοι πρέπει να συνεισφέρουν, καθώς άλλος συλλαμβάνει την ιδέα, άλλος προωθεί τις μελέτες και τις ολοκληρώνει, άλλος πιθανά δημοπρατεί, άλλος υπογράφει συμβάσεις και άλλος υπουργός επιταχύνει τις διαδικασίες και ολοκληρώνει το έργο». Ο κ. Καραμανλής αναφορά έκανε και σε μικρότερα έργα τα οποία θα προωθηθούν μέσα στο 2021, έργα τα οποία αφορούν τη σύνδεση της Λαμίας με το Καρπενήσι, το δρόμο Λαμία-Άμφισσα-Αντίρριο αλλά και οδικούς άξονες της Εύβοιας. Τόνισε επίσης ότι «με την ολοκλήρωση των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων πέφτει πλέον το βάρος στο σιδηροδρομικό δίκτυο».
Δήλωση Φάνη Σπανού
«Η παράδοση των πρώτων 14 χιλιομέτρων από το νότιο τμήμα του οδικού άξονα Ε65 συνιστά μια τεράστια νίκη στον αγώνα για τη διασύνδεση του τόπου μας! Ο Ε65 φέρνει τη Λαμία κοντά στην Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, τα Γρεβενά και συνολικά την Περιφέρειά μας «δίπλα» στη Θεσσαλία, την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία. Φέρνει όμως πιο κοντά στην υπόλοιπη Περιφέρεια και την Πρωτεύουσα την «απομονωμένη» Ευρυτανία. Θερμά συγχαρητήρια στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, αλλά και σε όλους όσοι δούλεψαν για το σπουδαίο αυτό έργο. Συνεργαζόμαστε εντατικά για να κατακτήσουμε, όλοι μαζί, κι άλλους σημαντικούς – και δρομολογημένους – στόχους για τη διασύνδεση της Περιφέρειάς μας. Τις παρακάμψεις της Εύβοιας, τον «διαγώνιο» άξονα της Φωκίδας, αλλά και τα εναπομένοντα τμήματα του Λαμία – Καρπενήσι! Έργα ασφάλειας, οικονομίας, ταχύτητας και ανάπτυξης!»
Δήλωση Άρη Τασιού
«Σήμερα είναι μία μέρα χαράς για το Καρπενήσι και την Ευρυτανία γενικότερα. Μια σημαντική ημέρα καθώς γίνεται το μεγάλο βήμα για την άρση της απομόνωσης της περιοχής μας, με την λειτουργία σε κυκλοφορία των 14 χλμ του νότιου τμήματος του Ε65, που φέρνει την Ευρυτανία μας 20 λεπτά πιο κοντά στους κεντρικούς οδικούς άξονες, στην καρδιά της χώρας, στην πρωτεύουσα της χώρας. Αποτελεί ένα εφαλτήριο για τους επόμενους στόχους, για το κομμάτι Λαμία – Καρπενήσι και Σταυρός – Καστρί τα οποία είναι τα επόμενα σημαντικά έργα. Καλορίζικος ο καινούριος δρόμος!». Ο κ. Τασιός δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε ένα ακόμη έργο που δρομολογείται και σχετίζεται με τη σύνδεση της Ευρυτανίας με τη Δυτική Ευρυτανία προς την Ιονία Οδό, που αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα.
Δήλωση Νίκου Σουλιώτη
«Σήμερα είναι μια ημέρα πολύ μεγάλης χαράς για όλους τους Ευρυτάνες και ευγνωμοσύνης για όλους όσους δούλεψαν όλα αυτά τα χρόνια για να έχουμε σήμερα ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο πιο κοντά στο τόπο μας. Είναι γεγονός ότι το τμήμα που εγκαινιάζουμε σήμερα αφορά πιο πολύ από όλους την Ευρυτανία. Η Ευρυτανία που πλέον είναι 2,5 ώρες από την Αθήνα με ό,τι αυτό συνεπάγεται, πιο κοντά στην υγεία, πιο κοντά σε υπηρεσίες και επίσης οι επισκέπτες μας είναι πιο κοντά σε μας. Όλα αυτά είναι που μας κάνουν ιδιαίτερα χαρούμενους και αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όσους δούλεψαν. Η προσπάθεια όμως συνεχίζεται, δε σταματάμε εδώ, πρέπει να δούμε να γίνεται το κομμάτι που έχει ξεκινήσει και ήδη έχει δρομολογηθεί «Μακρακώμη- Σήραγγα Τυμφρηστού» για να έρθουμε ακόμα πιο κοντά, να φύγουμε οριστικά από την απομόνωση. Και για μας ο δρόμος Λαμία – Καρπενήσι είναι ένα τμήμα της προσπάθειας και ένα τμήμα του δρόμου. Για εμάς, ο δρόμος και η προσπάθεια θα ολοκληρωθεί όταν φτάσουμε Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο – Ιονία Οδός. Τότε η Ελλάδα θα έχει έναν κάθετο άξονα που θα συνδέει δύο σημαντικά λιμάνια, δύο σημαντικές θάλασσες, το Ιόνιο και το Αιγαίο Πέλαγος. Είναι αυτό που θα μας βγάλει πραγματικά από την απομόνωση, είναι αυτό που πραγματικά θα φέρει την ανάπτυξη που όλοι ευαγγελιζόμαστε, που όλοι προσπαθούμε αλλά όσο δεν έχουμε υποδομές και οδικούς άξονες όλα γίνονται πιο δύσκολα. Μια ημέρα μεγάλης χαράς. Ας χαρούμε το νέο αυτοκινητόδρομο με πολλά ασφαλή χιλιόμετρα».
Πόσο κοντά είναι ο Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο
Μετά τα εγκαίνια αυτού του τμήματος του Ε65 που φέρνει ένα βήμα πιο κοντά την Ευρυτανία στην Αθήνα, το ενδιαφέρον και η αγωνία των Ευρυτάνων πέφτει πάνω στην ολοκλήρωση του πολυαναμενόμενου οδικού άξονα Λαμία- Καρπενήσι-Αγρίνιο που θα συνδέσει το νομό μας με την υπόλοιπη χώρα.
Να θυμίσουμε ότι πριν από τέσσερεις περίπου μήνες, τον Απρίλιο του 2021, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, απαντώντας σε σχετικές επίκαιρες ερωτήσεις των βουλευτών Δ. Κωνσταντόπουλου του ΚΙΝΑΛ Κίνημα και Μ. Χατζηγιαννάκη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αντίστοιχα, ανακοίνωσε στη Βουλή την απόφασή του να χαρακτηριστεί «έργο εθνικού επιπέδου» ο οδικός άξονας «Πλατυγιάλι – Ιόνια Οδός – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία – Ε65», καθώς «το έργο είναι εξαιρετικά δύσκολο να υλοποιηθεί από Περιφέρεια»,.
Ο χαρακτηρισμός του ως έργο εθνικού επιπέδου, όπως επεσήμανε, «αποτελεί το πρώτο, πολύ σημαντικό βήμα για την υλοποίησή του» ενώ, στο αμέσως επόμενο διάστημα προγραμματίζεται η εκπόνηση και επικαιροποίηση όλων των αναγκαίων μελετών, ώστε να επιδιωχθεί η χρηματοδότηση από την ΕΕ.
Όπως είπε ο υπουργός Υποδομών, η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο αποτελεί ένα έργο, που, όχι στα λόγια, αλλά επί της ουσίας αρχίζει να υλοποιείται και να γίνεται πράξη. Είναι ένα έργο 20,5 χλμ., εκ των οποίων, το μήκος του αυτοκινητοδρόμου είναι 13,5 χλμ. και της περιφέρειας Αγρινίου 7 χλμ. Σημείωσε, δε, ότι προβλέπονται απαλλοτριώσεις 1.400 στεμμάτων, με ένα κόστος γύρω στα 10 εκατ. ευρώ.
Αναφερόμενος στη διαγωνιστική διαδικασία για τη σύμβαση και εκπόνηση της μελέτης του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι, στο τμήμα Νεοχωράκι-ανατολικό στόμιο σήραγγας Τυμφρηστού, προϋπολογισμού 6 εκατ. ευρώ, είπε ότι αυτή τη στιγμή «είμαστε έτοιμοι να σας πούμε ότι η αξιολόγηση των τελικών προσφορών έχει γίνει, και απομένει η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών και να ξεκινήσουμε τη διαδικασία (ενώ) και στο τμήμα Λαμία-Καρπενήσι, είναι επίσης σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τη μελέτη βελτίωσης της εθνικής οδού στο τμήμα Σταυρός-Καστρί.
Ειδικότερα για το τμήμα Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο-Αστακός, ο υπουργός είπε ότι «χρηματοδοτούμε τις μελέτες με προϋπολογισμό 20 εκατ. ευρώ, (με χρήματα που έδωσε το ΠΔΕ του υπουργείου Ανάπτυξης), οι οποίες περιλαμβάνουν τη μελέτη βελτίωσης της εθνικής οδού Λαμίας-Καρπενησίου, προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ, τη μελέτη βελτίωσης της εθνικής οδού Καρπενησίου-Αγρινίου στο τμήμα Καρπενήσι-Άγιος Βλάσιος προϋπολογισμού 12 εκατ. ευρώ, και τη μελέτη σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, με τις συμπληρωματικές μελέτες στο τμήμα Ιόνια Οδός-Γουριά-Πλατυγιάλι-Αστακός, προϋπολογισμού 6 εκατ. ευρώ.
Από την πλευρά του, ο κ. Κωνσταντόπουλος είπε ότι συγκεκριμένος άξονας έχει εθνικό και ευρωπαϊκό ενδιαφέρον, θα συμβάλει στην ταχύτητα και την ασφάλεια των μεταφορών, αλλά και στην ανάπτυξη και τον τουρισμό της περιοχής.
Ταυτόχρονα, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ξεκινά το έργο «Συντήρηση Εθνικού και Επαρχιακού οδικού δικτύου Δυτικής Φθιώτιδας», προϋπολογισμού 400.000 €.
Συγκεκριμένα, θα εκτελεστούν εργασίες συντήρησης, ανακατασκευής και εγκατάστασης νέας στρώσης ασφαλτοτάπητα για τη βελτίωση της βατότητας και την αποκατάσταση των φθορών στα ακόλουθα οδικά τμήματα:
- Εθνική Οδός 38: Από το τέλος του εγκεκριμένου Σχεδίου Πόλης Μακρακώμης έως Νεοχωρακι, Άγιος Γεώργιος Τυμφρηστού.
- Επαρχιακή οδός 16 : Διασταύρωση με την Ε.Ο. 38 – Διασταύρωση προς Δίκαστρο -Παλαιόκαστρο -Όρια νομού προς Φουρνά.
- Επαρχιακή Οδό 17: Διασταύρωση προς Παλαιόκαστρο -Δίκαστρο -Περίβλεπτο-Πιτσιωτά.
- Επαρχιακή οδός 8: Λευκάδα – Γαρδίκι -προς Γραμμένη Οξυά.
Η διαδρομή μέχρι τώρα
Η Εθνική Οδός που συνδέει την Ευρυτανία με την Λαμία και το Αγρίνιο είναι η ΕΟ38, η εθνική οδός στη Στερεά Ελλάδα. Συνδέει τη Λαμία με το Θέρμο, στην Αιτωλοακαρνανία. Έχει μήκος 210 χιλιόμετρα και διαθέτει δύο λωρίδες (μία ανά κατεύθυνση). Η διαδρομή Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο αποτελεί τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 952 (Ε952). Περνάει από τη Λαμία, το Καρπενήσι, τη Λίμνη Κρεμαστών, το Αγρίνιο και το Θέρμο.
Αρχικά, διατρέχει τη βόρεια όχθη της Λίμνης Τριχωνίδας, κατόπιν κατευθύνεται βόρεια στο Αγρίνιο και συνεχίζει, μέσω αραιοκατοικημένων περιοχών, στη βορειοανατολική Αιτωλοακαρνανία. Η Εθνική Οδός διασχίζει την Τεχνητή Λίμνη Κρεμαστών, μέσω της Γέφυρας Επισκοπής και συνεχίζει ανατολικά στην ορεινή περιοχή των Αγράφων, τα οποία αποτελούν απόληξη της Πίνδου. Παρακάμπτει το Καρπενήσι, την πρωτεύουσα του Νομού Ευρυτανίας και, διερχόμενη από μία σήραγγα στο όρος Τυμφρηστός, την σήραγγα Τυμφρηστού, εισέρχεται στην πεδιάδα του Σπερχειού. Τέλος, αφού ακολουθήσει την κάθοδο του ποταμού Σπερχειού, μέσω της Μακρακώμης και του Λιανοκλαδίου, καταλήγει στη Λαμία.