Ο Βουλευτής Ευρυτανίας κ. Κώστας Κοντογεώργος, κατέθεσε χθες, 9 Ιανουαρίου 2018, ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου, με θέμα την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων της Ευρυτανίας.
Την Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2018, ο κ. Κοντογεώργος, συναντήθηκε στο γραφείο του στο Καρπενήσι με την Πρόεδρο της ΕΛΜΕ Ευρυτανίας κυρία Βασιλική Σιούτα και την αιρετή του ΠΥΣΔΕ Ευρυτανίας κυρία Ροδοθέα Καρφή. Αντικείμενο αυτής της συνάντησης ήταν τα προβλήματα που θα προκύψουν άμεσα από την πρόταση αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Υπουργού Παιδείας, η οποία εξισώνει το Καρπενήσι, την Φλώρινα και τα Γρεβενά με την Αθήνα, την Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και τα Χανιά.
Ο κ Κοντογεώργος δεσμεύτηκε να υποστηρίξει με κάθε τρόπο τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών και απόρροια αυτής της δέσμευσης είναι και η ερώτηση που κατέθεσε στον Υπουργό Παιδείας, την οποία συνυπογράφει ο κ. Γιάννης Αντωνιάδης βουλευτής Φλώρινας
Η ερώτηση αναφέρει τα εξής:
«Κύριε Υπουργέ,
Τους τελευταίους μήνες, το Υπουργείο το οποίο προΐστασθε, προτείνει την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, με την αιτιολογία τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάστασης.
Στην διαδικασία αυτή, ζητήσατε τις εισηγήσεις των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ & ΠΥΣΔΕ), σε συνεργασία με τα Πρωτοβάθμια Συνδικαλιστικά Όργανα, τις οποίες και κατέθεσαν, αφού έλαβαν υπόψη τους τα παρακάτω κριτήρια:
- Τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων,
- Τις συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών,
- Την οργανικότητα,
- Την απόστασή τους από την έδρα του Νομού,
- Τις συγκοινωνιακές συνθήκες,
- Την ορεινότητα .
Παρά όλα αυτά και παρότι τα Υπηρεσιακά Συμβούλια έκαναν τις τεκμηριωμένες προτάσεις τους, το Υπουργείο χρησιμοποιώντας αυτές ως πρόσχημα, προτείνει στην ουσία την μαζική υποβάθμιση σχολικών μονάδων, ιδιαίτερα στην απομονωμένη περιφέρεια, αφού συναρτάται άμεσα ο χαρακτηρισμός του σχολείου με τα μόρια των εκπαιδευτικών.
Για παράδειγμα εξισώνει τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς και των δύο βαθμίδων στο Καρπενήσι την Φλώρινα και τα Γρεβενά, με αυτούς που υπηρετούν στην Αθήνα την Θεσσαλονίκη, την Πάτρα η τα Χανιά, μοριοδοτόντας τις σχολικές μονάδες με ένα μόριο.
Ενώ σε πόλεις με ανάλογο πληθυσμό όπως είναι για παράδειγμα το Σχηματάρι, η Στυλίδα και η Μακρακώμη και χωρίς να αντιμετωπίζουν προβλήματα, ορεινότητας, απομόνωσης και αυξημένου κόστους ζωής, προτείνει τετραπλάσια μόρια.
Με λίγα λόγια, η πρόταση του Υπουργείου, αντίκειται στα ίδια κριτήρια που το ίδιο έθεσε.
Κύριε Υπουργέ, με βάση τα προαναφερθέντα ερωτάσθε:
- Προτίθεσθε να αποκαταστήσετε άμεσα την αδικία και να λάβετε σοβαρά υπόψη τις πραγματικές συνθήκες που καταγράφονται ιδιαίτερα στις ορεινές πρωτεύουσες των Νομών της χώρας;
2.Είναι στο σχεδιασμό σας, η εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση, ιδιαίτερα των νέων της περιφέρειας, σύμφωνα με το Σύνταγμα της χώρας;
3.Αλήθεια γνωρίζετε τις διαφορές στην λειτουργία μιας σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Κολωνάκι και στο Καρπενήσι, τις οποίες εξισώνετε με την πρόταση μοριοδότησής των;»