Όνομα : Γιάννης Κουτρομάνος
Ιδιότητα : Ιδιοκτήτης καταστήματος Ευρυτανικών προϊόντων στην Αθήνα
Τόπος διαμονής : Αθήνα
Τόπος καταγωγής : Επινιανά
Αγαπημένο σημείο στην Ευρυτανία: Καρπενήσι
Στάση ζωής : ‘‘Αν αγαπάς την δουλεία σου, δεν χρειάζεται να δουλέψεις ποτέ.’’
Ο καλύτερος πρέσβης της Ευρυτανίας στην Αθήνα. Αυτός είναι ο Ευρυτάνας αυτής της εβδομάδας, ο κ. Γιάννης Κουτρομάνος και το κατάστημα Ευρυτανικών προϊόντων που διατηρεί στο Γουδί στην Αθήνα. Η αγάπη και η αφοσίωση με την οποία μιλάει από το χωριό του στα Επινιανά Αγράφων, την οικογενειακή του παράδοση, τα χρόνια που έζησε και δούλεψε στο Καρπενήσι έως και τα ίδια τα προϊόντα της Ευρυτανίας που εμπορεύεται και προωθεί σήμερα, του δίνουν επάξια αυτό τον τίτλο. Δηλώνει λάτρης της Ευρυτανίας και πιστός διαφημιστής του τόπου του…
ΕΠ. Πείτε μας λίγα λόγια για το κατάστημά σας και τη φιλοσοφία του.
ΓΚ. Από το 2010 ασχολούμαι με τον χώρο των τροφίμων ανοίγοντας τα φτερά μου στην Αθήνα προκειμένου να δώσω την ώθηση στα Ευρυτανικά προϊόντα, να τα γνωρίσει περισσότερος κόσμος. Συνέχισα έτσι την οικογενειακή παράδοση, που υπήρχε σαν σπόρος μέσα μου, όλα τα χρόνια που δεν δραστηριοποιούμουν σε αυτό τον χώρο. Αφορμή για μένα να εγκαταλείψω το Καρπενήσι και να κάνω μια νέα αρχή, στάθηκε η κρίση. Είναι δύσκολο σε μεγάλή ηλικία να αφήνεις τον τόπο σου, εκεί που έχεις επενδύσει όλα σου τα όνειρα και τα χρόνια. Αλλά στην περίπτωσή μου η κρίση μου έδωσε την ευκαιρία για μια νέα αρχή και να ανοίξω το μαγαζί μου που είναι γεμάτο Ευρυτανία.
Στο δικό μου κατάστημα όλα τα Ευρυτανικά προϊόντα είναι συγκεντρωμένα σε ένα σημείο και ο αγοραστής μπορεί να τα γνωρίσει και να τα προμηθευτεί όλα μαζί. Η ταυτότητα του μαγαζιού είναι καθαρά τα Ευρυτανικά προϊόντα, παρόλο που μπορεί κανείς να βρει καλά προϊόντα από όλη την Ελλάδα. Η αρχική ιδέα μου, ήταν τα τυροκομικά Κουτουμάνος, της οικογενειακής μου παράδοσης, να τα προωθήσω στο ευρύτερο κοινό. Ο μόνος τρόπος προβολής τους ήταν πάντα ο τουρισμός. Σκέφτηκα ότι ένα κατάστημα θα ήταν κάτι διαφορετικό για την προώθησή τους. Στο κατάστημά έχω συμπεριλάβει όλη την γκάμα των Ευρυτανικών προϊόντων όπως τα τυροκομικά ‘Κουτρομάνου’, όλα τα προϊόντα του ‘Βρέκου’, τα αλλαντικά του ‘Στρεμμένου’, μέλι Ευρυτανίας, ζυμαρικά του Γυναικείου Συνεταιρισμού, αρωματικά φυτά όπως τσάι και ρίγανη και παραδοσιακά γλυκά του κουταλιού.
ΕΠ. Πώς αγκάλιασε ο κόσμος στην Αθήνα τα Ευρυτανικά προϊόντα;
ΓΚ. Ο κόσμος γρήγορα τα αγκάλιασε, αν και το καταναλωτικό κοινό της Αθήνας είναι πολύ απαιτητικό και πολλές φορές δεν δίνει δεύτερη ευκαιρία. Ζητά πάντα τις καλύτερες τιμές και την άριστη ποιότητα. Έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου για το λόγω αυτό τα προϊόντα μας είναι περιζήτητα. Τους προσφέρουμε καθαρό και ποιοτικό προϊόν. Έρχονται στο μαγαζί δοκιμάζουν και γίνονται πελάτες μας. Όταν ήρθα στην Αθήνα ο κόσμος μου έλεγε ότι επιτέλους βρίσκει τα προϊόντα της Ευρυτανίας στην Αθήνα. Αυτό με ικανοποιούσε πολύ! Μου αρέσει να έχω προσωπική επαφή με τον πελάτη μέσω της επικοινωνίας μου τους κερδίζω, αλλά και τα ίδια τα προϊόντα του τόπου μας, τα αγαπάνε ιδιαίτερα και τα ζητάνε γιατί τα έχουν συνδυάσει με τον αγνό και καθαρό τόπο της Ευρυτανίας. Σήμερα το πελατολόγιό μας έχει εξαπλωθεί σε όλο το νομό Αττικής.
ΕΠ. Από την Ευρυτανία υπάρχει κάτι που σας λείπει;
ΓΚ. Είμαι λάτρης της Ευρυτανίας. Γεννήθηκα στα Επινιανά στο Δήμο Αγράφων. Προέρχομαι από κτηνοτροφική οικογένεια. Είμασταν μετακινούμενοι με τα ζώα μας. Μετά έζησα με την οικογένειά μου και δούλεψα πολλά χρόνια στο Καρπενήσι, όπου είναι και το σπίτι μου. Οι ρίζες για εμένα είναι πολύ σημαντικό κομμάτι, ποτέ δεν τις απαρνήθηκα. Είμαι ερωτευμένος με τον τόπο μου και για το λόγω αυτό ήθελα τα προϊόντα μας να επεκταθούν κι αλλού. Όταν έφυγα πήρα την Ευρυτανία μαζί μου.
ΕΠ. Τι πιστεύετε ότι λείπει από την αγορά και ποιες συμβουλές θα δίνατε σε ένα νέο επιχειρηματία;
ΓΚ. Λείπουν αρκετά προϊόντα και το πρόβλημα είναι ότι η Ευρυτανία δεν προωθεί τα προϊόντα της σωστά στο ευρύ κοινό. Ο μόνος τρόπος προβολής τους ήταν ο τουρισμός για αρκετά χρόνια, όμως με την κρίση άρχισε να φθίνει κι αυτός. Θέλει τόλμη και ρίσκο για να πετύχεις και κυρίως εξωστρέφεια. Είναι δύσκολο να βγάλεις τον νέο κόσμο απ’ το σούπερ μάρκετ και να τον στρέψεις σ ΄ένα συνοικιακό μαγαζί. Όποιος ασχοληθεί με τον πρωτογενή τομέα, πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψιν του την προώθηση γιατί σ’ αυτό το κομμάτι πάσχουμε. Δεν αρκεί μόνο να παράγουμε καλά προϊόντα, σήμερα είναι αναγκαίο να τα προωθούμε και σωστά.
ΕΠ. Έχουν γίνει αρκετά αφιερώματα για το κατάστημά σας από γαστρονομικά περιοδικά. Ισχύει ότι λειτουργούν σαν ένας πολλαπλασιαστικός συντελεστής για την επικοινωνία των προϊόντων;
ΓΚ. Όταν άνοιξα το μαγαζί μ’ επισκέφτηκαν δημοσιογράφοι, από περιοδικά γαστρονομίας όπως το ‘Αθηνόραμα’, το ‘Olivemagazine’ και έκαναν αφιέρωμα στο κατάστημά μου γιατί τους άρεσαν τα προϊόντα μας. Δεν χρειάστηκε κάτι παραπάνω. Μου αρέσει η δουλειά μου και όταν αγαπάς αυτό που κάνεις ανανεώνεσαι σωματικά και ψυχικά έχοντας θετική επιρροή και στους πελάτες. Θέλω να δώσω το έναυσμα σε πολλούς ανθρώπους να έρθουν και να γνωρίσουν τα προιόντα που παράγει ο τόπος μου και θα συνεχίσω να τα υποστηρίζω με ευλάβεια.