Καταψήφισε το νομοσχέδιο για την Παιδεία ο Κοντογεώργος

2366

Ο Βουλευτής Ευρυτανίας κ. Κώστας Κοντογεώργος μίλησε την Πέμπτη 07 Ιουνίου 2018 στην Ολομέλεια της Βουλής, καταγγέλλοντας τον Υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για το νέο νομοσχέδιο για την παιδεία και εξηγεί γιατί το καταψήφισε. Χαρακτηριστικά αναφέρει:

«Κύριε Υπουργέ, εάν όντως αυτές οι αλλαγές που προτείνετε με το παρόν νομοσχέδιο είναι για το καλό μας, όπως είπατε, πώς είναι δυνατόν να αντιδρά στο σύνολό της η κοινωνία; Μπορείτε να μας το εξηγήσετε; Πώς είναι δυνατόν να αντιδρά στο σύνολό της η εκπαιδευτική κοινότητα; Μπορείτε να δώσετε μια εξήγηση σ’ αυτό;

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, για άλλη μια φορά η Ολομέλεια της Βουλής καλείται με τη διαδικασία του επείγοντος να επεξεργαστεί σχέδιο νόμου, που αφορά μάλιστα στον ευαίσθητο τομέα της παιδείας. Για άλλη μια φορά, ο Υπουργός Παιδείας γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων του το Σύνταγμα της χώρας και τον Κανονισμό της Βουλής, προφασιζόμενος φθηνές δικαιολογίες. Στην ουσία, όμως, θέλει στα «μουλωχτά» να περάσει νομοθετικές ρυθμίσεις, οι οποίες υπακούουν μόνο στη λογική του ΣΥΡΙΖΑ και στην απόλυτη κομματικοποίηση που επιδιώκει σε όλες τις δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Δεν μας εκπλήσσει η συμπεριφορά του Υπουργού, ούτε ο τρόπος που νομοθετεί. Εκείνο που μας εκπλήσσει πραγματικά είναι η συμπεριφορά ορισμένων συναδέλφων του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι αν και έχουν υπηρετήσει σε όλες τις δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης, ανακάλυψαν τις τελευταίες τρεις ημέρες τις τεράστιες ελλείψεις σε όλες αυτές τις δομές.

Σε μια κανονική χώρα, με πολιτικούς που σέβονται το Σύνταγμα και τους δημοκρατικούς θεσμούς, κύριε Υπουργέ, η κάθε νομοθετική πρωτοβουλία θα πρέπει να υπακούει στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας και στην ανάγκη προσαρμογής σε καινοτομίες που εξασφαλίζουν τη συνεχή πρόοδό της.

Δυστυχώς, και αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης έχει όλη την εκπαιδευτική κοινότητα απέναντί της. Η δε τεκμηρίωσή της δεν πείθει ούτε τους κυβερνητικούς συνδικαλιστές.

Επειδή τόσο ο εισηγητής μας όσο και όλοι οι συνάδελφοι της Αντιπολίτευσης, αλλά και οι εκπρόσωποι των φορέων «γκρέμισαν» κάθε επιχείρημα της Κυβέρνησης για τις αλλαγές που προτείνει το παρόν σχέδιο νόμου και για την οικονομία του χρόνου δεν θα επαναλάβω την αβελτηρία και τον καιροσκοπισμό της. Θα σταθώ, όμως, στις προβλέψεις του παρόντος σχεδίου νόμου και στις αλλαγές που προβλέπει στις δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Θα θυμίσω στην Ολομέλεια ότι το 2016 η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έκανε τον αποκαλούμενο εθνικό διάλογο για την παιδεία, στα συμπεράσματά του οποίου η ειδική εκπαίδευση αποτελεί προτεραιότητα και βασικός πυλώνας υποστήριξής της ήταν τα ΚΕΔΔΥ. Τι άλλαξε μέσα σε δυο χρόνια και ο κύριος Υπουργός, χωρίς καμιά αξιολόγηση, καταργεί τα ΚΕΔΔΥ και προτείνει νέο θεσμό, το ΚΕΣΥ, υποβαθμίζοντας τον ρόλο τους; Μήπως το γεγονός ότι τότε ήταν Υπουργός ο κ. Φίλης;

Έχουν μετρηθεί οι συνέπειες για τους γονείς και τις οικογένειες των παιδιών με ειδικές ανάγκες, οι οποίοι με τον νέο θεσμό θα κληθούν να επισκέπτονται τα ιατροδιαγνωστικά κέντρα, για να αξιολογηθούν τα παιδιά τους και για να καταρτίσουν προγράμματα ειδικής υποστήριξης;

Παράλληλα, υποβαθμίζει τον ρόλο των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και ακυρώνει στην ουσία τη λειτουργία τους, αφού ξεκάθαρα έχουν δευτερεύοντα ρόλο στη διάγνωση και λειτουργία των νέων δομών ΠΕΚΕΣ και ΚΕΣΥ.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, το συζητούμενο σχέδιο νόμου με εκατόν δεκατρία άρθρα και πλήθος αποσπασματικών ρυθμίσεων είναι η μεγαλύτερη απόδειξη χειραγώγησης και κομματικού ελέγχου όλων των δομών στήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Καταργεί χρήσιμες και δοκιμασμένες στον χρόνο δομές της εκπαίδευσης με νέες αμφιβόλου αποτελεσματικότητας και κομματικά ελεγχόμενες, στις οποίες αντιτίθεται το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Καταργεί κάθε μορφής αντικειμενική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με «θολά», ανώνυμα συστήματα, τα οποία δεν συναντάς πουθενά στον πολιτισμένο κόσμο. Πειραματίζεται ανεύθυνα με τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, χωρίς την απαιτούμενη ευαισθησία σε ένα τέτοιο σοβαρό θέμα.

Το όλο εγχείρημα ανέλαβε να φέρει εις πέρας για άλλη μια φορά ο γνωστός για τον φαινομενικά μειλίχιο χαρακτήρα του κ. Γαβρόγλου. Είναι απολύτως βέβαιο ότι με τη σημερινή τριλογία του –προηγήθηκαν οι νόμοι για την ανώτατη εκπαίδευση και την έρευνα- ολοκληρώνει το κομματικό καταστατικό του έργο.

Θα του θυμίσω την αρχαία ρήση του Αγάθωνα, του τραγικού ποιητή: «Τον άρχοντα τριών δει μέμνησθαι: Πρώτον, ανθρώπων άρχει. Δεύτερον, ότι κατά νόμους άρχει. Τρίτον, ότι ουκ αεί άρχει».

Σε ελεύθερη μετάφραση, κύριε Υπουργέ, στην προκειμένη περίπτωση πρέπει να έχετε κατά νου τρία πράγματα: Πρώτον, ότι διοικείτε ανθρώπους, δηλαδή πνευματικά όντα που έχουν κρίση, λογική και συναίσθημα. Δεύτερον, ότι πρέπει να διοικείτε σύμφωνα με τους υφιστάμενους νόμους της πολιτείας, γραπτούς και άγραφους και συνεπώς, είναι απαράδεκτο να προβαίνετε σε υπερβάσεις, αυθαιρεσίας και αδικίες. Και τρίτον, ότι δεν θα διοικείτε αιώνια. Πλησιάζει η ώρα που θα εκπέσετε της υπουργίας σας και τότε θα φανεί ξεκάθαρα εάν έχετε αφήσει αγαθές εντυπώσεις ή θα εισπράξετε τη χλεύη της κοινωνίας.

Κατόπιν των ανωτέρω προαναφερθέντων, καταψηφίζω το παρόν σχέδιο νόμου και επί της αρχής και επί των άρθρων».