Στη Χαλκιδική οι μαθητές ενός ΕΠΑΛ έγιναν επιχειρηματίες και δημιούργησαν βιοδιασπώμενα σουβενίρ έχοντας ως έμπνευση τον Αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό.

Οι αναμνήσεις των διακοπών και των ταξιδιών θέλουμε συνήθως να διαρκούν για πάντα. Γιατί όμως πρέπει να ισχύει το ίδιο και με τα πλαστικά και μη ανακυκλώσιμα σουβενίρ, που αγοράζουμε για τον σκοπό αυτό;

Οι μαθητές του ΕΠΑΛ Νικήτης στη Χαλκιδική θέλοντας να κρατήσουν για πάντα ζωντανές τις αναμνήσεις των διακοπών και των ταξιδιών, δημιούργησαν καινοτόμα αναμνηστικά δώρα, ανθεκτικά, αλλά οικολογικά και βιοδιασπώμενα. Τσάντες και τσαντάκια, παιδικά και ενηλίκων, lunch bags εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική μυθολογία και τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους, όλα χειροποίητα και φτιαγμένα από μια εταιρεία 13 ατόμων, της οποίας η πρόεδρος είναι ανήλικη.

Και αυτό επειδή η εν λόγω εταιρεία, με την επωνυμία «ELLADA, useful items from Greece», αν και είναι πραγματική, παραμένει εικονική και υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece (ΣΕΝ/JA Greece). Η Μαρία Χατζηφωτάκη, στα 17 της χρόνια ανέλαβε τα «ηνία» αυτής της εικονικής μαθητικής επιχείρησης, έχοντας τον ρόλο της προέδρου. Στόχος της να σπουδάσει οικονομικά και όνειρό της να γίνει ξενοδόχος. Μέσω αυτού του προγράμματος, έζησε μια πολύ δημιουργική περίοδο παρά τις δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία.

«Για μένα είναι πολύ σημαντικό να ευαισθητοποιηθεί ο κόσμος γύρω από τα περιβαλλοντικά ζητήματα και συγχρόνως να μην ξεχνάμε από πού προερχόμαστε. Τις ρίζες και τον πολιτισμό μας. Τη μακραίωνη ιστορία μας και τους προγόνους μας. Τα προϊόντα μας κατάφεραν να τα συνδυάσουν όλα», αναφέρει η Μαρία.

 

Δεν είναι μόνο ο Ποσειδώνας, η Άρτεμις και οι υπόλοιποι Ολύμπιοι Θεοί που κοσμούν τα προϊόντα, είναι και τα αποφθέγματα των Αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων και τα qr codes που οδηγούν σε χρωμοσελίδες και ιστοσελίδες με πληροφορίες για τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό, όπως επισημαίνει η μαθήτρια του ΕΠΑΛ Παναγιώτα Γκαμπλιά. Η Παναγιώτα είναι από τους ενήλικες μαθητές του ΕΠΑΛ και έχει ως στόχο στα 36 της χρόνια να δραστηριοποιηθεί στον χώρο του τουρισμού. «Έναν χρόνο μετά και μέσα από αντίξοες συνθήκες φτιάξαμε προϊόντα που είναι έτοιμα για να κυκλοφορήσουν στο εμπόριο. Σαν να ήμασταν δηλαδή μια κανονική επιχείρηση. Μια συμμαθήτριά μας ανέλαβε το καλλιτεχνικό κομμάτι, ο καθένας μας είχε έναν ρόλο. Χρησιμοποιήσαμε υφάσματα από φελλό και λέξεις παγκοσμίως γνωστές, όπως το Euphoria (ευφορία) για να δείξουμε την οικουμενικότητα του αρχαιοελληνικού πολιτισμού», εξηγεί. 

Τα σουβενίρ των μαθητών, αν και δεν μπορούν να βγουν προς πώληση σε καταστήματα -παρά μόνο μέσω σχολικών μπαζάρ κτλ.- είναι ολοκληρωμένα και κυρίως καινοτόμα, σύμφωνα με τον εθελοντή- μέντορα του προγράμματος Αλέξανδρο Παπαποστόλου.

«Οι μαθητές είχαν μια εξαιρετική ιδέα, με περιβαλλοντική ευαισθησία που αναδεικνύει την κουλτούρα της Ελλάδας. Όταν ενημερώθηκα για το πρόγραμμα και ανέλαβα τον ρόλο του μέντορα, στόχος μου ήταν να καταλάβουν τα παιδιά τις ξεχωριστές δεξιότητες που έχει ο καθένας τους και να τις αξιοποιήσουν συλλογικά, μέσω της συνεργασίας», αναφέρει. 

Οι μαθητές που απαρτίζουν την επιχείρηση με τα σουβενίρ είναι ο Γιάννης Χαλάτης, υπεύθυνος λογιστηρίου, ο Γιώργος Χαλάτης, από το Τμήμα Marketing, η Εύη Σταματιάδου, διευθύντρια Marketing, ο Κώστας Μελίσσης, υπεύθυνος social media, η Μαρία Χατζηφωτάκη, πρόεδρος, η Μαρίνα Σελέγκα, υπεύθυνη δημιουργικού, ο Νίκος Ηλιάδης, υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων, η Στέλλα Βουνίδου, διευθύντρια Οικονομικού, η Φιλλιώ Παπαϊωάννου, υπεύθυνη πωλήσεων, η Παναγιώτα Γκαμπλιά, διευθύντρια Παραγωγής και η Χριστίνα Σαβράμη από το Τμήμα Πωλήσεων.

Σε ό,τι αφορά το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece (ΣΕΝ/JA Greece), είναι ένας μη-κερδοσκοπικός οργανισμός που ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2005. Είναι μέλος του παγκόσμιου οργανισμού εκπαίδευσης και επιχειρηματικότητας Junior Achievement Worldwide και υλοποιεί τα εκπαιδευτικά προγράμματα του οργανισμού στην Ελλάδα.

(Πηγή: Bestnews.gr)