Site icon evrytanikospalmos.gr

Ο Ευρυτάνας της εβδομάδας

Όνομα: Σοφία Φλέγκα

Ιδιότητα: Ιδιοκτήτρια και Γενικός Διευθυντής στο LECADIN HOTEL

Τόπος διαμονής: Καρπενήσι

Τόπος καταγωγής: Καρπενήσι

Αγαπημένο σημείο στην Ευρυτανία: Η θέα από το ξενοδοχείο προς την Χελιδόνα, την Καλιακούδα και το Βελούχι

Γυναίκα της γενιάς των 40, με οικογενειακή παρακαταθήκη, σπουδές στον τουρισμό, εμπειρία, δεξιότητες και πάνω απ’ όλα όραμα και αγάπη για την Ευρυτανία. Η Σοφία Φλέγκα, ως ‘Ευρυτάνας της εβδομάδας’ ανοίγει τον φάκελο : ‘Τουρισμός στην Ευρυτανία’, που τόσο καλά γνωρίζει και μας δίνει το αισιόδοξο μήνυμα για τους επιχειρηματίες της νέας γενιάς στον τόπο μας.

ΕΠ. Ανήκετε στη δεύτερη γενιά ξενοδόχων, με την ξενοδοχειακή μονάδα σας, να έχει εμπειρία δεκαετιών. Ποιος ο τουρισμός στην Ευρυτανία του χθες και πως έχει διαμορφωθεί σήμερα;

ΣΦ. Ουσιαστικά ανήκω στην Τρίτη γενιά ξενοδόχων. Πρωτεργάτης υπήρξε ο παππούς μου, ο αείμνηστος, Κωνσταντίνος Κατσαρής, με τη γιαγιά μου Αγγελική, τις γερές όμως βάσεις τις έδωσε η μητέρα μου, Μαρία Κατσαρή- Φλέγκα με τη βοήθεια του θείου μου, Γεώργιου Κατσαρή. Τα αδέρφια μου και εγώ ερχόμαστε ως η τρίτη γενιά ξενοδόχων, οι οποίοι θέλω να πιστεύω ότι δεν θα καταστρέψουμε αλλά θα διατηρήσουμε και θα επεκτείνουμε την ιδέα του παππού Ντίνου και τις θυσίες και αγώνες μιας ολόκληρης ζωής της μητέρας μου, Μαρίας. Παρά τις αντίθετες προβλέψεις και τα στοιχήματα, θέλω να πιστεύω ότι ήδη κάτι καταφέρνουμε και εμείς με τη σειρά μας και ευελπιστώ να συνεχίσουμε μέχρι την 5η γενιά. Ο τουρισμός του χθες με του σήμερα δεν άλλαξε ιδιαίτερα, απλά διευρύνθηκε. Απευθυνόμαστε πλέον σε ένα μεγαλύτερο κομμάτι πελατών, οι οποίοι δεν έρχονται να κάνουν μόνο σκι ή να επισκεφθούν το Μοναστήρι αλλά επιδιώκουν να αποκομίσουν εμπειρίες που θα τους προσφέρουν το κάτι διαφορετικό. Σε αυτό το κομμάτι πλέον θα πρέπει να επικεντρωθούμε.

ΕΠ. Έχετε εργαστεί σε ξενοδοχεία παγκόσμιας αλυσίδας ξενοδοχειακών μονάδων στο Λονδίνο. Τι αποκομίσατε από αυτή την εμπειρία σας;

ΣΦ. Έχω εργαστεί σε δυο μεγάλες διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες. Την πρώτη φορά την διετία 1999-2001, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των σπουδών μου και την απόκτηση του μεταπτυχιακού τίτλου στο  “Διεθνές Ξενοδοχειακό Μάνατζμεντ” από το αγγλικό Πανεπιστήμιο του Σάρεϊ και την δεύτερη φορά την διετία 2012-2014. Οι εμπειρίες αυτές και στις δυο αλυσίδες ήταν εμπειρία ζωής. Διαφορετικές μεν, εμπειρίες ζωής δε. Μαθαίνεις να εργάζεσαι σε ένα περιβάλλον δομημένο, με έμφαση στον πελάτη, τις ανάγκες του και πως αυτές μπορείς να τις μεγιστοποιήσεις, μαθαίνεις να ακούς και να προσφέρεις. Οι ανάγκες των πελατών έχουν πλέον αλλάξει. Ταξιδεύουν παρά πολύ, χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες, τα κοινωνικά δίκτυα και πλέον δεν μπορείς να τους “ξεγελάσεις”. Το να δημιουργήσεις ένα προϊόν φιλικό προς τον πελάτη και τις ανάγκες του και να καταφέρεις να το διαχειριστείς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προς όφελος και των δύο πλευρών, είναι πλέον η βάση της κάθε επιτυχημένης επιχείρησης.

ΕΠ. Είναι η εξωστρέφεια, με τη συμμετοχή σε εκθέσεις, την απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας εκτός νομού, τη συλλογή εμπειριών στον τουρισμό, ο αποδοτικότερος τρόπος για να έχουμε περισσότερους τουρίστες στο Καρπενήσι;

ΣΦ. Όσο ζούμε μαθαίνουμε και όσο κινούμαστε υπάρχουμε. Η Ευρυτανία διαθέτει ένα μοναδικό προϊόν το οποίο δεν έχει αξιοποιηθεί πλήρως, ούτε στον εσωτερικό, πολύ περισσότερο δε στον εισερχόμενο τουρισμό. Η συμμετοχή σε εκθέσεις του εξωτερικού είναι ένα παρά πολύ δύσκολο κομμάτι για την Ευρυτανία. Όταν μια χώρα προβάλλεται ως καλοκαιρινός προορισμός τα τελευταία 50-60 χρόνια και συνεχίζει να προβάλλεται ακόμη και σήμερα ως τέτοιος, είναι πολύ δύσκολο να πείσεις ότι υπάρχει η Ελλάδα των βουνών, των χιονοδρομικών κέντρων, της Αλπικής φύσης κρυμμένης στο μεσογειακό περιβάλλον. Ότι κάνουμε λοιπόν, πάντα συνετά και συνειδητοποιημένα, είναι θετικά για την αύξηση των τουριστών. Ως επαγγελματίες του τουρισμού οφείλουμε να συμμετέχουμε σε εκθέσεις (εντός και εκτός Ελλάδας), να ενημερωνόμαστε για τις τάσεις, να ταξιδεύουμε για να συλλέγουμε εμπειρίες, να επιμορφωνόμαστε για την εσωτερική και επαγγελματική μας αναβάθμιση. Δυστυχώς όμως στο κομμάτι της επιμόρφωσης δεν δίνεται ιδιαίτερη έμφαση και αυτό πλέον φαίνεται. Η Ένωση Ξενοδόχων Ευρυτανίας, παρότι κάθε χρόνο τρέχει εκπαιδευτικά προγράμματα για τους υπαλλήλους των καταλυμάτων της, δεν έχει ακόμη εστιάσει στην εκπαίδευση των ίδιων των επιχειρηματιών. Πρέπει και εμείς να ενημερωνόμαστε για τις τάσεις της εποχής, για να μπορέσουμε να κατευθύνουμε όχι μόνο τους υπαλλήλους μας, αλλά και την ίδια μας την επιχείρηση εκεί που θέλουμε, αποκομίζοντας τα μέγιστα οφέλη. Πολλοί από εμάς έχουμε επαναπαυθεί στις δάφνες του ένδοξου παρελθόντος και αντί να αναζητήσουμε τις λύσεις που θα μας κάνουν καλύτερους, ακόμη συζητάμε για τις αιτίες και περιμένουμε από τους φορείς να κάνουν αυτά που θα έπρεπε να κάναμε μόνοι μας. Το επόμενο διάστημα θα προχωρήσουμε σε κάποιες επιπλέον δράσεις επιμόρφωσης, ενημερώνοντας τα μέλη μας σχετικά.

ΕΠ. Σε ποιο επίπεδο θεωρείτε ότι βρίσκεται η συνεργασία ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό στο Καρπενήσι, σήμερα;

ΣΦ. Τα τελευταία χρόνια είναι αναμφισβήτητο γεγονός η αύξηση των συμμετοχών μας σε Διεθνής Εκθέσεις της Ελλάδας και του Εξωτερικού. Η συνεργασία μας με την Περιφερειακή Ενότητα Ευρυτανίας, την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και τον Δήμο Καρπενησίου βρίσκονται σε ένα πολύ καλό επίπεδο και πολλές από τις προτάσεις μας βρίσκουν πρόσφορο έδαφος. Ο πρώτος φορέας μας βοηθάει αρκετά στις Τουριστικές Εκθέσεις του Εξωτερικού, ενώ ο Δήμος Καρπενησίου στις εντός της χώρας δράσεις μας. Το θετικότερο όμως είναι ότι πάντα αναζητούν τη γνώμη μας, κάτι το οποίο δεν ίσχυε στο παρελθόν. Όσον αφορά τη συνεργασία με τους υπόλοιπους επαγγελματίες, τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια καλυτέρευση στις σχέσεις μας, η οποία πιστεύω ότι όσο περνάει ο καιρός θα γίνεται ακόμη καλύτερη. Έχουμε αρχίσει να βρίσκουμε κοινά πατήματα και αυτό μας έχει βοηθήσει να εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλον. Το σημαντικότερο όμως είναι να υπάρχουν καλές σχέσεις και με τους υπόλοιπους επαγγελματίες της περιοχής, οι οποίοι εμπλέκονται με τον τουρισμό έμμεσα. Πρέπει να καταλάβουν ότι αποτελούν και αυτοί μέρος του τουριστικού προϊόντος. Δεν μπορεί να συστήνουμε στους πελάτες μας καταστήματα εστίασης ή ταξί ή εμπορικά καταστήματα και με την επιστροφή τους στο ξενοδοχείο να μαθαίνουμε ότι κακολόγησαν την επιλογή τους για το κατάλυμα στο οποίο διαμένουν ή ότι τους χρέωσαν υπερβολικά ή ότι η παρεχόμενη υπηρεσία ήταν αρκετά κακή. Δεν μπορούμε πλέον να βάζουμε τα χέρια μας και να βγάζουμε τα μάτια μας. Πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι αν χαθεί ο Τουρισμός από την Ευρυτανία, ο ήδη «νεκρωμένος Νομός» θα σβήσει.

ΕΠ. Που πρέπει πιστεύετε να στοχεύσει ο τουρισμός στην Ευρυτανία στο μέλλον;

ΣΦ. Στην εκπαίδευση όλων των άμεσα και έμμεσα εμπλεκομένων με αυτόν. Πρέπει να μάθουμε τι σημαίνει “παρέχω μια υπηρεσία” και πως αυτή μπορεί να προσφερθεί με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο στον επισκέπτη-πελάτη της περιοχής μας. Η νοοτροπία και οι πρακτικές των γονιών και των παππούδων μας έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Πρέπει να καταλάβουμε ότι ακόμη και ο μαθητής που επιστρέφει από το σχόλιο και θα ερωτηθεί για οδηγίες από κάποιον επισκέπτη, αποτελεί κομμάτι του τουριστικού ευρυτανικού προϊόντος. Είμαστε μια παρά πολύ μικρή κοινωνία όπου όλα θα μπορούσαν να είναι τόσο εύκολα, με ένα όμως μαγικό τρόπο τα κάνουμε όλα τόσο δύσκολα. Και μετά διαμαρτυρόμαστε…!!! Η Ευρυτανία έχει ένα ευέλικτο, ευρείας αποδοχής, προϊόν. Μπορούμε να προσφέρουμε κάτι για όλους, κάθε ηλικίας και βαλαντίου καθόλα την διάρκεια του έτους. Αυτό πιστεύω ότι μας κάνει μοναδικούς και αν καταφέρουμε να το επικοινωνήσουμε όπως πρέπει, θα καταφέρουμε και εμείς να αυξήσουμε την ελληνική μας πελατεία, να κερδίσουμε πίσω τον κόσμο που «διώξαμε», αλλά και να προσελκύσουμε ένα κομμάτι του εισερχόμενου τουρισμού.

Exit mobile version