Απρόσμενη ήταν η κατάληξη τριών επιβατών με προορισμό το Καρπενήσι λίγο μετά τις 4 το μεσημέρι της Κυριακής 22 Μαΐου 2022 στο 13ο χιλιόμετρο Καρπενησίου – Αγρινίου.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την Αστυνομική Διεύθυνση Καρπενησίου και την Πυροσβεστική Υπηρεσία Καρπενησίου λίγα χιλιόμετρα μακριά από το χωριό Καλεσμένο Ευρυτανίας οι τρεις (3) άνδρες, οι οποίοι ήταν και αδέρφια με καταγωγή τα Επινιανά Αγράφων και τόπο κατοικίας τη Λαμία, επέβαιναν σε όχημα τζιπ, το οποίο διέθετε τρέιλερ φορτωμένο με ξύλα, με κατεύθυνση από το Κερασοχώρι προς το Καρπενήσι.
Για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο ο 72χρονος οδηγός έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και προσέκρουσε στο τοιχίο στη δεξιά μεριά του δρόμου, στη συνέχεια στις προστατευτικές μπάρες με αποτέλεσμα το ΙΧ να αναποδογυρίσει και να πέσει σε χαράδρα 15 μέτρων. Μέσα στο όχημα παρέμειναν οι δύο επιβαίνοντες, ενώ ο τρίτος μόνος του είχε απεγκλωβιστεί και ανέβηκε στο δρόμο. Το περιστατικό έγινε γνωστό σε αστυνομικό που έτυχε να περνά από το σημείο, ο οποίος ήταν εκτός υπηρεσίας και κάλεσε αμέσως την Αστυνομία, την Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ. Στο σημείο έσπευσαν ασθενοφόρα και διασωστική ομάδα της Πυροσβεστικής Καρπενησίου με οκτώ (8) άτομα και τρία οχήματα, καταφέρνοντας να απεγκλωβίσουν τους επιβάτες, του τραγικού περιστατικού. Από την πτώση του οχήματος ο 72χρονος οδηγός εντοπίστηκε από άνδρες της πυροσβεστικής χωρίς τις αισθήσεις του, όπου και στη συνέχεια πιστοποιήθηκε ο ακαριαίος θάνατός του, ενώ τα άλλα δύο (2)αδέρφια – συνεπιβάτες τραυματίστηκαν σοβαρά και μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Νοσοκομείο Καρπενησίου. Την προανάκριση και την περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης έχει αναλάβει το Αστυνομικό Τμήμα Καρπενησίου, που θα υποβάλει το φάκελο στον Εισαγγελέα.
Τι συμβαίνει με την οδική ασφάλεια στους δρόμους της Ευρυτανίας
Σοκαρισμένοι παρακολουθούν οι Ευρυτάνες την είδηση του μοιραίου τροχαίου που εκτυλίχθηκε την Κυριακή σε ένα από τους αρκετά επικίνδυνους δρόμους του νομού, βλέποντας μάλιστα ότι οι προστατευτικές μπάρες στα πλαϊνά του δρόμου δεν απέτρεψαν τη θανατηφόρα βουτιά στο γκρεμό του Καλεσμένου.
Για τις προδιαγραφές που πρέπει να τηρούνται η ΠΕ Ευρυτανίας έχει λάβει ερώτημα από τον Ευρυτανικό Παλμό και θα μας απαντήσει το επόμενο διάστημα. Το γεγονός όμως ότι οι προστατευτικές πλαϊνές μπάρες στους δρόμους της Ευρυτανίας, όπου αυτές υπάρχουν, είναι στην πλειονότητά τους πολύ παλιές, τοποθετημένες πριν από δεκαετίες, τις καθιστά αναποτελεσματικές σε μεγάλο βαθμό, επειδή δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας. Πολλά είναι τα σημεία που δεν υπάρχουν καθόλου πλαϊνά προστατευτικά σε όλο το οδικό δίκτυο του νομού, ενώ σε κάποια έχουν τοποθετηθεί νέα πρόσφατα ή αναμένεται να τοποθετηθούν. Το ερώτημα που γεννάται είναι αν τοποθετούνται με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και αν προβλέπονται άλλες προδιαγραφές σε ορεινά οδικά δίκτυα όπως το Ευρυτανικό. Όπως και να ‘χει οι οδηγοί θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στην οδήγηση και τη γενικότερη οδηγική συμπεριφορά τους.
Οι αντιδράσεις
Πολλές ήταν οι αντιδράσεις και οι παρεμβάσεις μετά τη δυσάρεστη είδηση για το θανατηφόρο τροχαίο από πολίτες και φορείς.
Συγκεκριμένα το Συντονιστικό για το δρόμο Αγρίνιο – Καρπενήσι με ανακοίνωσή του αναφέρει για το θέμα:
«Δύο τροχαία μόνο χθες στο Αγρίνιο-Καρπενήσι, αλλά σιγή ιχθύος. Ποιες ενέργειες κάνατε;
Χθες Κυριακή 22-05-2022 δύο τροχαία (Καλεσμένο, Ραίνες) έγιναν στον πολύπαθο δρόμο Αγρίνιο-Καρπενήσι το ένα μάλιστα θανατηφόρο.
Κύριε Παπαναστασίου, Κύριε Σουλιώτη, Κύριε Καρδαμπίκη, Κύριε Τριανταφυλλάκη, Κύριε Καραγκούνη, Κύριε Λιβανέ, Κύριε Βαρεμένε, Κύριε Μωραϊτη, Κύριε Κωνσταντόπουλε, Κύριε Φαρμάκη, Κύριε Τασσιέ, Κύριοι Βουλευτές, Περιφερειάρχες που συμμετείχατε στη συνάντηση της 12 Μαρτίου στο Αγρίνιο για το Πλατυγιάλι-Αγρίνιο-Καρπενήσι-Λαμία. Κύριε Σαλμά, Κύριε Παπαναστάση, Κύριε Κοντογιώργο που ήσασταν απόντες από τη συνάντηση
Θα ενημερώσετε τον κόσμο που αγωνιά γιατί το Υπουργείο δεν συμπεριλαμβάνει πουθενά στις εξαγγελίες του το συγκεκριμένο έργο; Γιατί δεν ανέφερε τίποτα ο Υπουργός Υποδομών στην πρόσφατη επίσκεψη του στην Αιτωλοακαρνανία; Ποιες ενέργειες κάνατε μετά τη συνάντηση;»
Ανοικτή διαβούλευση για την Οδική Ασφάλεια έως 10 Ιουνίου
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκκινεί τη δεύτερη φάση της Ευρείας και Ανοικτής Διαβούλευσης με δημόσιους φορείς και μη που εμπλέκονται στην οδική ασφάλεια, στο πλαίσιο διαμόρφωσης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για
Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας αναπτύσσεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την επιστημονική υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με επικεφαλής τον Καθ. Γιώργο Γιαννή, και ενσωματώνει τα διεθνή πρότυπα και λαμβάνει υπόψη τη λεπτομερή ανάλυση των δυνατοτήτων της ελληνικής πραγματικότητας.
Στο πλαίσιο της εφαρμογής του Σχεδίου, συγκροτήθηκε αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, με πρόεδρο τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο, στην οποία συμμετέχουν ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Ελευθέριος Οικονόμου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών κ. Στυλιανός Πέτσας, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας κ. Ασημίνα Γκάγκα, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ζέτα Μακρή και ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Θεόδωρος Λιβάνιος.
Στη διαβούλευση αυτή, τόσο το όραμα και οι στόχοι, όσο και η δομή, τα προγράμματα και οι δράσεις του Εθνικού Σχεδίου θα συζητηθούν εκτενώς και τα αποτελέσματα θα ληφθούν υπόψη στην οριστικοποίηση του Σχεδίου.
Η Διαβούλευση υποστηρίζεται από διαδραστικό δικτυακό τόπο στον οποίο οποιοσδήποτε πολίτης ή φορέας (Δημόσιες Αρχές, Αυτοδιοίκηση, Δημόσιοι και Ιδιωτικοί Οργανισμοί και Επιχειρήσεις, Επαγγελματίες, Επιστήμονες, Σύλλογοι, ΜΚΟ) μπορεί να ενημερώνεται και να υποβάλει παρατηρήσεις, σχόλια και προτάσεις για την οριστικοποιήση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030.
Στην πρώτη φάσης Διαβούλευσης (Δεκέμβριος 2021- Μάρτιος 2022), οι Αρχές, οι φορείς και οι πολίτες συνεισέφεραν τις πολύτιμες ιδέες και προτάσεις τους για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα. Στην παρούσα δεύτερη φάση Δημόσιας Διαβούλευσης (έως 10 Ιουνίου 2022) καλούνται όλοι να εκφράσουν τις απόψεις τους επί του προτεινόμενου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας.