Έγκριση έλαβε ο κανονισμός καθαριότητας και πρασίνου Δήμου Αγράφων από τους περισσότερους δημοτικούς συμβούλους με εξαίρεση τους κ.κ. Κίτσιο Γεώργιο και Μάκκα Απόστολο. Η καθαριότητα στο Δήμο Αγράφων καθώς και η προστασία του περιβάλλοντος είναι κοινωνικά αγαθά που επιτυγχάνονται με τη συνεχή συνεργασία των δημοτών – κατοίκων – επισκεπτών και του Δήμου και προστατεύονται από διατάξεις, υποχρεώσεις και δικαιώματα. Με την εφαρμογή του παρόντος κανονισμού επιδιώκεται η ρύθμιση των υποχρεώσεων και των δικαιωμάτων των δημοτών – κατοίκων και του Δήμου που αφορούν την τήρηση της καθαριότητας και την διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Η ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων – στερεών αποβλήτων και η ενημέρωση – γνωστοποίηση των σχετικών δημοτικών διατάξεων, καθώς και η συμμόρφωση του κοινού σύμφωνα με αυτές. Ο Δήμος Αγράφων κάνει γνωστό ότι η ανεξέλεγκτη παραμονή και αποθήκευση τοξικών – βλαβερών αποβλήτων απαγορεύεται. Οι κάτοικοι είναι υπεύθυνοι για την καθαριότητα των οικιών τους, ενώ ο Δήμος είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων του, αλλά και την καθαριότητα εξωτερικών κοινόχρηστων χώρων, τους οποίους οφείλουν να σέβονται οι πολίτες. Η ρίψη σκουπιδιών ή τσιγάρων σε κοινόχρηστους χώρους θα τιμωρείται με πρόστιμο. Όσον αφορά κοπή δέντρων, ξερών φύλλων, καθαρισμού κήπων οι υπεύθυνοι οφείλουν να τα απομακρύνουν με δικά τους οχήματα ή από το Δήμο αφού καταβάλλουν το συμφωνημένο ποσό. Στους παραβάτες επιβάλλεται πρόστιμο. Οι ιδιοκτήτες οικοπέδων οφείλουν να διατηρούν τα οικόπεδά τους καθαρά για την αποφυγή πρόκλησης πυρκαγιάς. Ο Δήμος Αγράφων δεν έχει το δικαίωμα να επέμβει σε χώρους όπως νοσοκομεία και ιερούς χώρους, ιδιοκτησίες φορέων, συλλόγων και της εκκλησίας της Ελλάδος. Ακόμη αποφασίστηκε οι κάδοι απορριμμάτων να τοποθετούνται σε καθορισμένες θέσεις από την Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου σε συνεργασία με τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας. Η μετακόμιση ή φθορά τους επισύρει πρόστιμο στον παραβάτη. Τέλος, τα αιτήματα που αφορούν την καθαριότητα και το πράσινο θα πρωτοκολλούνται στο Δήμο Αγράφων και θα μεταβιβάζονται υποχρεωτικά στους αρμόδιους υπαλλήλους του Δήμου και στον αρμόδιο αντιδήμαρχο μέσω e-mail. Αν δεν διαθέτουν θα είναι υπεύθυνοι να παραλαμβάνουν τις αιτήσεις κάθε βδομάδα.