Καρπενήσι και Άγραφα πρωτοπορούν
Εξυπηρέτηση εξ αποστάσεως και με βιντεοκλήση
Τι θα γίνει με τη σύνδεση ίντερνετ στα χωριά των δύο Δήμων;
Ένα βήμα μπροστά πραγματοποιεί το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, φέρνοντας τα ΚΕΠ όλης της χώρας για μια ακόμη φορά στο προσκήνιο. Με ένα πιλοτικό πρόγραμμα το Υπουργείο εντάσσει εργαζομένους και πολίτες στον κόσμο της ψηφιακής τεχνολογίας, ώστε η εξυπηρέτηση να γίνεται άμεσα και εύκολα, χωρίς ουρές και καθυστερήσεις. Οι δύο Δήμοι της Ευρυτανίας, Καρπενησίου και Αγράφων, έχουν ήδη ενταχθεί στο πιλοτικό πρόγραμμα των 15 ΚΕΠ πανελληνίως, συμμετέχοντας στην νέα ψηφιακή εποχή. Πλέον οι υπηρεσίες που παρέχουν τα ΚΕΠ θα γίνονται εξ αποστάσεως, όχι μόνο λόγω των μέτρων αποφυγής διάδοσης του κορωνοϊού, αλλά με σκοπό την ταχύτερη εξυπηρέτηση, χωρίς τη φυσική παρουσία των πολιτών.
Η διαδικασία
Οι πολίτες θα καλούνται να συνδεθούν με κωδικούς Taxisnet στο gov.gr και στη συνέχεια να πατήσουν την επιλογή ‘’Πολίτης και Καθημερινότητα’’-> ‘’Εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση’’ και τέλος θα εισέρχονται στο‘’myKEPlive’’ ή απευθείας στην πλατφόρμα ‘‘mykeplive.gov.gr’’.
Τα βήματα είναι τέσσερα και απλά:
1. Οι πολίτες μετά την είσοδό τους στο σύστημα πρέπει να επιλέξουν τη θεματική κατηγορία υπηρεσιών για την οποία θέλουν να εξυπηρετηθούν,
2. να επιλέξουν την ημερομηνία και την ώρα του ραντεβού τους,
3. να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους και να ολοκληρώσουν την κράτηση
4. την ημέρα και την ώρα του ραντεβού τους θα συνδεθούν με βιντεοκλήση και θα εξυπηρετηθούν από υπάλληλο του ΚΕΠ.
Τι είναι το myKEPlive; Οι υπηρεσίες που προσφέρονται
Το myKEPlive είναι μία νέα πλατφόρμα διαδικτυακής ενημέρωσης και εξυπηρέτησης για τη διεκπεραίωση αιτημάτων μέσω τηλεδιάσκεψης-βιντεοκλήσης με ραντεβού από υπαλλήλους των ΚΕΠ. Η υπηρεσία απευθύνεται σε πολίτες αλλά και επιχειρήσεις.
Στόχος του myKEPlive είναι η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση και η παροχή διοικητικής πληροφόρησης στους πολίτες, χωρίς τη φυσική μετάβαση των πολιτών στα ΚΕΠ. Με την ψηφιακή πλατφόρμα αναβαθμίζεται και βελτιώνεται η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών από το κράτος με στόχο τη διαφάνεια και τη διευκόλυνση τους.
Οι υπηρεσίες που προσφέρονται μέσω της σύγχρονης πλατφόρμας myKEPlive είναι πληροφορίες και αιτήσεις για τους πολίτες, υπηρεσίες προς επιχειρήσεις, εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία και εξυπηρέτηση από τον οικείο Δήμο.
Συγκεκριμένα, οι υπηρεσίες που παρέχει η πλατφόρμα του myKEPlive περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα εξής:
- Διοικητική πληροφόρηση και διεκπεραίωση αιτήσεων.
- Υπηρεσίες για επιχειρήσεις.
- Εξυπηρέτηση πολιτών με αναπηρία.
- Εξυπηρέτηση από τις υπηρεσίες του Δήμου.
Το πρόγραμμα στο Δήμο Καρπενησίου
Τι δηλώνει ο Δήμαρχος Νίκος Σουλιώτης
Στο Δήμο Καρπενησίου η υπηρεσία θα παρέχεται από το Κεντρικό ΚΕΠ του Δήμου, στο παλιό Δημαρχείο αλλά θα μπορούν να εξυπηρετηθούν όλοι οι δημότες, ανεξάρτητα του που βρίσκονται με επίδειξη της ταυτότητας τους και στην πορεία θα μπορεί να γίνει η ταυτοπροσωπία και με τη χρήση διαβατηρίου. Επιπλέον, μπορούν να εξυπηρετηθούν και ευρωπαίοι πολίτες με επίδειξη της κάρτας του Ευρωπαίου Πολίτη ή του διαβατηρίου και πολίτες τρίτων χωρών με την επίδειξη του διαβατηρίου ή της κάρτας παραμονής. Η εξυπηρέτηση θα γίνεται μόνο στα ελληνικά.
Για την εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και κάθε ενδιαφερόμενου, εφόσον απαιτείται η επισύναψη δικαιολογητικών, αυτά θα αναζητούνται αυτεπαγγέλτως.
Η σύνδεση στην υπηρεσία μπορεί να πραγματοποιηθεί με δύο τρόπους: 1ος ) ακολουθώντας την διεύθυνση Gov.gr, υπάρχει σαν σύνδεσμος και στο site του Δήμου για την διευκόλυνση του κοινού, 2ος) μέσα από την διεύθυνση www.myKEPlive.gov.gr. Η σύνδεση γίνεται με τα στοιχεία/διαπιστευτήρια του TAXISnet.
Ο Δήμαρχος Καρπενησίου κ. Νίκος Σουλιώτης, δήλωσε στον Ευρυτανικό Παλμό για το καινοτόμο πρόγραμμα:
«Ο Δήμος Καρπενησίου προσπαθεί πάντα να δρα προς το όφελος των δημοτών του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με γνώμονα τις απαιτήσεις των συνθηκών και της εποχής. Χαιρόμαστε πολύ που το ΚΕΠ Καρπενησίου είναι στην πρώτη αυτή πιλοτική φάση ένταξης των ΚΕΠ της χώρας στην νέα ηλεκτρονική εποχή, τόσο για την άμεση και χωρίς κόπο εξυπηρέτηση των πολιτών, όσο και για την ασφάλειά τους από την πανδημία του covid-19 που ακόμη καραδοκεί».
Το myKEPlive στο Δήμο Αγράφων
Αιχμές του Δημάρχου για το ίντερνετ
Στο Δήμο Αγράφων, το πρόγραμμα myKEPlive, θα λειτουργήσει στο ΚΕΠ Δυτικής Φραγκίστας, η υπάλληλος του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει την επιμόρφωσή της πάνω στις νέες πλατφόρμες και γενικά στη διαδικασία. Το πρόγραμμα, θεωρητικά τουλάχιστον, θα αποτελέσει σημαντική βοήθεια για τους δημότες των απομακρυσμένων περιοχών του Δήμου, που δεν έχουν τον τρόπο να φτάσουν εύκολα σε κάποιο ΚΕΠ. Το μεγάλο όμως πρόβλημα που αντιμετωπίζει στο μεγαλύτερο μέρος του ο Δήμος, είναι ότι δεν υπάρχει γραμμή ίντερνετ και συχνά ούτε καλό σήμα στο κινητό από όπου θα μπορούσε κάποιος να συνδεθεί στο διαδίκτυο. Το ζήτημα που ‘τραβάει’ πολλά χρόνια, χρήζει άμεσης λύσης, γιατί αλλιώς όλες οι καινοτομίες και οι προσπάθειες θα πέσουν στο κενό, μιας και τα χωριά θα αδειάσουν, αλλά και η αξιοπιστία της κεντρικής διακυβέρνησης θα κλονιστεί για μια ακόμη φορά, δίνοντας την εντύπωση ότι απαξιώνει τους πολίτες της περιφέρειας ή ότι δεν έχει επίγνωση του πραγματικού μεγέθους του προβλήματος.
Για το νέο πρόγραμμα, το χρόνιο πρόβλημα σύνδεσης στο διαδίκτυο αλλά και για τις προσπάθειες εκσυγχρονισμού στο Δήμο Αγράφων, ο Δήμαρχος Αλέξης Καρδαμπίκης, δήλωσε στον Ευρυτανικό Παλμό:
«Το πιο κατάλληλο μοντέλο για να προωθηθούν οι απαραίτητοι ψηφιακοί αλλά και κοινωνικοί μετασχηματισμοί στα χωριά μας, είναι να «εμποτιστούν» με καινοτομία και τεχνολογία. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους μας.
Έτσι μετά το πρόγραμμα «Γεια σου παππού, γεια σου γιαγιά», όπου μπορούν να έρθουν σε επαφή οι δημότες μας με οικεία τους πρόσωπα αλλά και να συνταγογραφήσουν τα φάρμακά τους ηλεκτρονικά, έρχεται άλλη μια υπηρεσία να ενισχύσει μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας τους κατοίκους των χωριών μας, τους ετεροδημότες μας και να δώσει λύση σε θέματα της καθημερινότητάς τους.
H νέα υπηρεσία myKEPlive που συμμετέχει ο Δήμος Αγράφων, δίνει τη δυνατότητα σε πολίτες αλλά και επιχειρήσεις να έχουν βασικές υπηρεσίες με μόνο μια επίσκεψη, με μια αίτηση, γρήγορα και χωρίς ταλαιπωρία, αποφεύγοντας τη μετακίνησή τους στα ΚΕΠ.
Το προσδοκώμενο ωφέλιμο αποτέλεσμα όμως, έγκειται στην παροχή ίντερνετ σε όλα τα χωριά μας, ώστε να αξιοποιηθούν οι νέες υπηρεσίες και να προσφέρουν τα αποτελέσματα που επιδιώκουμε προκειμένου να απολαμβάνουν όλοι οι δημότες μας αυτές τις υπηρεσίες.
Δυστυχώς όμως αν και έχουμε κάνει πολλές παρεμβάσεις, έχουμε παραμείνει ακόμα και σήμερα στις πολλές υποσχέσεις. Είναι οξύμωρο να ανακοινώνονται διαδικτυακά μαθήματα λόγω του κορωνοϊού, προγράμματα για επιχειρηματίες, τουριστική προβολή και η πλειοψηφία των χωριών μας και των οικισμών μας να μην έχει ακόμα διαδίκτυο. Πίσω από τους αριθμούς των τηλεφωνικών συνδέσεων που ενδιαφέρουν τις εταιρείες τηλεφωνίας, υπάρχουν άνθρωποι κι αυτό πρέπει να το σεβαστούν όλοι.
Ευελπιστούμε και αναμένουμε το συντομότερο την υλοποίηση των υποσχέσεων για να έχουν όλοι οι δημότες μας ίσες ευκαιρίες και να σταματήσει το ψηφιακό χάσμα μεταξύ των αγροτικών και αστικών περιοχών».
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ευρυτανικού Παλμού, το έργο σύνδεσης με οπτική ίνα και κατά συνέπεια με γρήγορο ίντερνετ, έχει δρομολογηθεί εδώ και χρόνια, αλλά πάντα κάπου ‘σκοντάφτει’. Στην παρούσα εργολαβία το έργο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από τον περασμένο Μάιο ή το αργότερο μέχρι τον Οκτώβριο που διανύουμε, κάτι που δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη και δεν φαίνεται να υλοποιείται σύντομα, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες πολιτών και επιχειρηματιών της περιοχής.