Ο Ευρυτάνας της εβδομάδας

290
profil karathanos

Όνομα: Δήμος Καραθάνος

Ιδιότητα: μαθητής Πέμπτης Δημοτικού

Τόπος καταγωγής: Καρπενήσι

Τόπος Διαμονής: Αθήνα

Αν και μόλις 10 ετών ο μικρός Δήμος Καραθάνος, μας διδάσκει πολλά με τον τρόπο που αντιμετωπίζει την κυκλοφοριακή αγωγή

ΕΠ. Ποια ήταν η πρώτη επαφή σου με τα οχήματα και πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με τα card;

ΔΚ. Ξεκίνησα από πολύ μικρή ηλικία των 4 ετών.  Οι γονείς μου αφού είδαν ότι δεν υπάρχει διδασκαλία και μάθημα στο σχολείο κυκλοφοριακής αγωγής και επειδή ο μπαμπάς μου, Βασίλης, είναι δάσκαλος οδήγησης, προσπάθησαν να μου διδάξουν από την αρχή την κυκλοφοριακή αγωγή μόνοι τους. Γινόταν σε πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής με διάφορα οχήματα όπως και με το ποδήλατό μου, φορώντας πάντα το κράνος χωρίς να το βγάζω ποτέ απο το κεφάλι μου.  Το πρώτο μου μάθημα ήταν οτι όταν βρίσκομαι πάνω σε ένα όχημα θα πρέπει να κινούμαι, να προσέχω και να είμαι ασφαλής .

Αφού άρχισα να καταλαβαίνω ότι ένα όχημα έχει συγκεκριμένη θέση, πρέπει να στρίβει και να κινείται με συγκεκριμένο τρόπο, κατάλαβα ότι μπορεί να πάει εκεί πιο γρήγορα και πιο αργά. Έτσι, ήθελα να δοκιμάσω είτε το δίτροχο ή  το τετράτροχο όχημα. Σε ηλικία πλέον 5 ετών ξεκίνησα να δω αν μου αρέσει το μοτοκρός.  Μετά από 6 μήνες με κέρδισε το τετράτροχο όχημα όπου και ξεκίνησα να κοιτάω μικρά αυτοκινητάκια, είτε ηλεκτρικά, είτε με πετάλ. Πηγαίνοντας πάλι σε πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής για να μπορέσω να εξερευνήσω και να δω το πώς πρέπει να συμπεριφέρεται ένας οδηγός, ένας πεζός, ένας ποδηλάτης στο οδόστρωμα, ανέπτυξα μία ελευθερία στον χειρισμό των οχημάτων.  Άρχισα να πηγαίνω σε αγώνες οχημάτων κυρίως drift.  Εκεί κατάλαβα ότι η ταχύτητα πρέπει να γίνεται μόνο σε πίστα, σε συγκεκριμένο χώρο όπου να σου παρέχει μια ασφάλεια.  Τότε, ξεκίνησα με τον πατέρα μου να κάνουμε card σε ηλικία 8 ετών. Με κέρδισε από την πρώτη στιγμή.

ΕΠ Πότε άρχισαν να έρχονται οι πρώτες διακρίσεις και τί τις ακολούθησε;

ΔΚ. Σε ηλικία λοιπόν 8 ετών ξεκίνησα με τον μπαμπά μου να κάνουμε card διπλό. Ξεκινήσαμε μαζί και σιγά σιγά άρχισα να καταλαβαίνω τη λειτουργία του, πώς να σταματάω με ασφάλεια, να ξεκινάω, να στρίβω και να έχω σωστή τοποθέτηση του οδοστρώματος. Το αγάπησα πάρα πολύ και κάθε εβδομάδα πηγαίναμε για προπόνηση. Έτσι, σιγά-σιγά άρχισα να έχω άλλο αέρα επάνω στο αυτοκινητάκι.  Γυρίσαμε, μάλιστα,  όλες τις πίστες της Αθήνας για να μπορέσω να οδηγήσω σε διαφορετικά σημεία με διαφορετική άσφαλτο και διαφορετικές ταχύτητες και σίγουρα διαφορετικά αμαξάκια.

Πήρα μέρος σε χρονομέτρηση πίστας. Σε διάφορες πίστες όπως σε πάρα πολλές διακρίθηκα με καταπληκτικούς χρόνους για την ηλικία μου.  Σε πολλές βραβεύτηκα. Δεν έβλεπα την ώρα να ανεβάζω το επίπεδό μου προπόνηση, με την προπόνηση. Περισσότερες προπονήσεις και διακρίσεις μου γίνανε στην πίστα της Ανθούσας στο kartland. Καταρρίπτοντας κατά πολύ το χρόνο της πίστας.  Και εκεί είπαμε να κάνουμε το μεγάλο άλμα.  Braga karting  Μία από τις καλύτερες αγωνιστικές card στην Ελλάδα.  Η εμπειρία της αγωνιστικής οδήγησης ήταν καταπληκτική. Το επίπεδο ανέβηκε πολύ με αποτέλεσμα να χρειάζονται περισσότερα πράγματα. Η οδήγηση ήταν απαιτητική, έπρεπε  να κάνω συγκεκριμένο χρόνο, και να έχω καλή φυσική κατάσταση για να μπορώ να ανταπεξέλθω στους τουλάχιστον 12 γύρους της πίστας. Οι προπονήσεις ήταν κουραστικές και γίνονταν ακόμη και με πολύ ζέστη και φυσικά φορώντας πάντα τον υποχρεωτικό εξοπλισμό που μου παρέχει την ασφάλεια για να μπορώ να πηγαίνω μέσα στην πίστα στην ταχύτητα που χρειάζεται. Εκεί κατάλαβα ότι η ταχύτητα θα πρέπει να γίνεται μέσα σε πίστες για να έχει ασφάλεια αυτός που αγωνίζεται.

ΕΠ. Πού θεωρείς ότι οφείλεται η επιτυχία σου σε τόσο μικρή ηλικία;

ΔΚ. Από μικρή ηλικία πήρα σωστές βάσεις για την κυκλοφοριακή αγωγή. Έδειχνα σεβασμό στο όχημα και έκανα συχνές και σωστές προπονήσεις πάντα με τη σωστή καθοδήγηση.

Μέσα σε μία πίστα, όπως και στον δρόμο, υπάρχουν κάποιοι κανόνες τους οποίους προσπαθούμε να τους τηρούμε για να μπορούμε να κάνουμε σωστή προπόνηση και να μην υπάρχουν ατυχήματα και τραυματισμοί. Άρα, η τήρηση του κανόνα μέσα στην πίστα είναι πολύ σημαντική και για την σωστή προπόνηση αλλά και για την ασφάλεια όλων μας. Όπως σας είπα και στην αρχή, όλα ξεκίνησαν από μικρή ηλικία. Επειδή, οι γονείς μου, γνωρίζοντας ότι δεν πρόκειται ποτέ να διδαχθώ την κυκλοφοριακή αγωγή, σε μικρή ηλικία προσπάθησαν να με μάθουν μόνοι τους.

ΕΠ. Πόσο σημαντικό είναι τα παιδιά από μικρή ηλικία να μαθαίνουν τον ΚΟΚ αλλά και να ακολουθούν τους κανόνες ασφαλείας;

ΔΚ. Είναι κάτι πολύ σημαντικό από το να περπατήσουμε στον δρόμο μέχρι να οδηγήσουμε ένα όχημα. Θεωρώ, ακόμη, ότι χωρίς κανόνες και χωρίς τήρηση του ΚΟΚ θα υπήρχε μια ζούγκλα στον δρόμο και δεν θα μπορούσαμε να κυκλοφορήσουμε με ασφάλεια. Ψάχνοντας, λοιπόν, πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής βγαίναμε και κάναμε μάθημα και παιχνίδι ταυτόχρονα. Έτσι, απο μικρή ηλικία αγάπησα τον ΚΟΚ και αυτός χαράχτηκε μέσα μου. Πιστεύω, έτσι, ότι θα πρέπει να γίνονται συχνά δραστηριότητες σε πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής, παιχνίδι και μάθημα έτσι ώστε όλα τα παιδιά από μικρή ηλικία να αγαπήσουν αυτόν τον τρόπο ζωής για να μπορούν και να κινηθούν σωστά ως πεζοί αλλά και να οδηγήσουν το οποιοδήποτε όχημα θέλουν.

Είμαι πολύ χαρούμενος που ξέρω να περπατάω σωστά στον δρόμο, να σταματάω στις διαβάσεις, να ελέγχω, να γνωρίζω ποιος είναι ο Σταμάτης και ποιος είναι ο Γρηγόρης, να μάθω πού πρέπει να κινείται το ποδήλατο. Έτσι, είμαι πολύ ευτυχισμένος που οι γονείς μου μου έμαθαν από μικρό πως να κινούμαι με ασφάλεια. Ακόμη, σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να παίρνουμε όπως για παράδειγμα όταν κάνουμε ποδήλατο πρέπει να φοράμε πάντα κράνος για να προστατευτούμε.

ΕΠ. Ποιό θα ήταν ένα μήνυμα που θα ήθελες να δώσεις σε όσους σκέφτονται να ασχοληθούν με τα card;

ΔΚ. Θα ήθελα να δώσω το μήνυμα οτι για να κάνουμε ό,τι κάνουν και οι μεγάλοι οδηγοί αγώνων, πρέπει να ξεκινήσουμε από το ότι πάντοτε φορούν ζώνη και κράνος. Ακόμη, ελπίζω μια μέρα να έχουμε και τη δική μας πίστα στο Καρπενήσι για να μπορούμε και εμείς οι μικροί να κάνουμε προπόνηση στον τόπο που αγαπήσαμε.

2
3
4
5