
Όνομα: Ηλιάνα Κάππα
Ιδιότητα: Επαγγελματίας τουρισμού & content creator social media
Τόπος καταγωγής: Μοναστηράκι Αγράφων
Τόπος διαμονής: Αθήνα
ΕΠ. Διοργανώσατε πρόσφατα ένα ταξίδι επιτυχημένων influencer στο Καρπενήσι. Πείτε μας δυο λόγια για το feedback του ταξιδιού αυτού
ΗΚ. Το πρόσφατο ταξίδι, που οργανώσαμε στο Καρπενήσι με την συμμετοχή 18 TikTokers ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Τα παιδιά αγκάλιασαν με ενθουσιασμό τον προορισμό, την αυθεντικότητα της εμπειρίας και την φιλοξενία της περιοχής. Οι αναρτήσεις τους δημιούργησαν τεράστια απήχηση στα social media, δίνοντας προβολή όχι μόνο στο Καρπενήσι αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Ευρυτανίας.
Το feedback που λάβαμε τόσο από τους ίδιους όσο και από τους ακόλουθούς τους ήταν συγκινητικά θετικό, μιλούσαν για έναν «ανεξερεύνητο παράδεισο» που τους εξέπληξε ευχάριστα. Για εμάς, ήταν μια επιβεβαίωση πως όταν συνδυάζεται η αυθεντικότητα με την επαγγελματική προσέγγιση, το αποτέλεσμα είναι ουσιαστικό και μετρήσιμο.
ΕΠ. Δεδομένου ότι ήταν η δεύτερη φορά που διοργανώνετε κάτι αντίστοιχο, πως ξεκίνησε η ιδέα αυτή;
ΗΚ. Η ιδέα γεννήθηκε, καθώς θέλησα να βοηθήσω την μικρή οικογενειακή μου επιχείρηση να γίνει γνωστή στο ευρύ κοινό μέσα από την συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια σε συνδυασμό με την αγάπη μου για την Ευρυτανία. Ένας τόπος αυθεντικός, ανεπιτήδευτος και γεμάτος εικόνες, που κόβουν την ανάσα. Από μικρή ένιωθα ότι αυτή η περιοχή αξίζει να έχει μια πιο δυναμική παρουσία στον τουριστικό χάρτη της Ελλάδας. Έτσι, θέλησα να βρω έναν δημιουργικό τρόπο διαφήμισης, αξιοποιώντας τα σύγχρονα εργαλεία της επικοινωνίας και κυρίως τη δύναμη των social media. Η επιτυχία, ωστόσο, δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τη συνεργασία εξαιρετικών επαγγελματιών της περιοχής, που αγκάλιασαν την προσπάθειά μου με ενθουσιασμό και συνέπεια. Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Saloon Park για τις δραστηριότητες και το υπέροχο brunch, στο ξενοδοχείο The View Village για την ζεστή φιλοξενία με μαγευτική θέα, στο Nostos Gefseon, το Εξοχικό Κέντρο Άγιος Αθανάσιος, το Fresh Sweet n’ Eat, το Roulas Van και το Mylos Gastro Meze για τις ξεχωριστές γεύσεις που πρόσφεραν στους επισκέπτες μας. Επίσης, ευχαριστώ θερμά τους ανθρώπους του Lake Tours για την αξέχαστη βαρκάδα στην Λίμνη Κρεμαστών. Χωρίς αυτούς, το ταξίδι δεν θα είχε την ίδια αίσθηση πληρότητας και αυθεντικότητας.
Ανήκω στη νέα γενιά επαγγελματιών στον τουρισμό αλλά κουβαλάω το όραμα και την εμπειρία της οικογένειάς μου. Ο μπαμπάς μου, Θεόδωρος Κάππας, ως ιδρυτής της εταιρίας με στηρίζει σε κάθε μου ιδέα και βήμα. Ήθελα να βρω έναν δημιουργικό τρόπο να αναδείξω τον αγώνα που έχει κάνει ο μπαμπάς μου τόσα χρόνια, αξιοποιώντας τα social media και τη δύναμη των ανθρώπων, που επηρεάζουν το κοινό. Η πρώτη διοργάνωσή μας το 2024, ξανά με προορισμό το Καρπενήσι, ο είχε ήδη δείξει ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και δυνατότητες, οπότε προχωρήσαμε με μεγαλύτερο ενθουσιασμό στη δεύτερη. Καταφέραμε με τεράστια επιτυχία να γίνουμε viral σε όλες τις πλατφόρμες και τις δύο φορές που υλοποιήσαμε την συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια.
ΕΠ. Τα social media θα λέγαμε ότι κυριαρχούν στις μέρες μας παντού. Στο χώρο του τουρισμού, πόσο ουσιαστικά θεωρείτε ότι επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές τάσεις;
ΗΚ. Αναμφίβολα τα social media έχουν μεταμορφώσει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι εμπνέονται, επιλέγουν και τελικά ταξιδεύουν. Οι εικόνες, τα stories, τα reels τόσο σε Instagram, TikTok, YouTube & Facebook που κατακλύζουν τις οθόνες μας λειτουργούν ως “ψηφιακές βιτρίνες”, δημιουργώντας προσδοκίες και τάσεις. Πιστεύω πως η σωστή αξιοποίηση των social media, με αυθεντικό περιεχόμενο και στρατηγική στόχευση, μπορεί να φέρει ουσιαστική αλλαγή στον τουριστικό χάρτη της χώρας μας.
ΕΠ. Ασχολείστε με τον τομέα του τουρισμού ως 2η γενιά. Πείτε μας δυο λόγια για το γραφείο σας.
ΗΚ. Το ταξιδιωτικό μας γραφείο kappas travel δραστηριοποιείται στον χώρο του τουρισμού για περισσότερα από 30 χρόνια, έχοντας διοργανώσει εκατοντάδες ταξίδια. Έχει ρίζες που ξεκινούν από τους γονείς μου, που αφιέρωσαν τη ζωή τους στην τουριστική ανάπτυξη και στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Μεγάλωσα μέσα σε ένα περιβάλλον, που ο τουρισμός δεν ήταν απλώς δουλειά, ήταν τρόπος ζωής.
Σήμερα φέρνω τη δική μου οπτική, παντρεύοντας την εμπειρία της προηγούμενης γενιάς με τις σύγχρονες απαιτήσεις. Ειδικευόμαστε σε ταξίδια κυρίως εσωτερικού τουρισμού σε όλη την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό με εμπειρίες, με έμφαση στην ποιότητα, τη βιωσιμότητα και την τοπική κουλτούρα.
Η φιλοσοφία μας είναι ξεκάθαρη: κάθε επισκέπτης πρέπει να νιώθει σαν στο σπίτι του. Όπως λέει και η μητέρα μου χαρακτηριστικά: «Όταν κάποιος θα έρθει να σε επισκεφθεί στο σπίτι σου, δεν θα στρώσεις το πιο καλό σου τραπεζομάντηλο; Δεν θα φορέσεις το πιο γλυκό σου χαμόγελο;» Έτσι και εμείς λοιπόν…φροντίζουμε με την καρδιά μας, γιατί για εμάς η φιλοξενία είναι στάση ζωής.
Δεν στοχεύουμε απλώς να μετακινούμε ανθρώπους, αλλά να δημιουργούμε εμπειρίες που μένουν για πάντα χαραγμένες στη μνήμη τους.
ΕΠ. Ποιο πιστεύεται ότι θα είναι το αύριο στον τουρισμό ως παγκόσμια τάση;
ΗΚ. Ο τουρισμός του αύριο θα είναι εμπειρικός, αυθεντικός και πιο υπεύθυνος. Ο σύγχρονος ταξιδιώτης αναζητά τοπικές εμπειρίες, ανθρώπινες επαφές και πολιτισμική κατανόηση. Παράλληλα, υπάρχει μια αυξανόμενη ευαισθησία σε θέματα περιβάλλοντος και βιώσιμης ανάπτυξης. Οι τεχνολογίες θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο, αλλά θα λειτουργούν ως μέσα διευκόλυνσης, όχι ως αυτοσκοπός! Εμείς, ως επαγγελματίες του τουρισμού, καλούμαστε να προσαρμοστούμε με σεβασμό και καινοτομία στις νέες αυτές ανάγκες.
ΕΠ.Κατάγεστε από το Μοναστηράκι Αγράφων. Τι σημαίνει για έναν νέο άνθρωπο όπως εσείς η λέξη καταγωγή; Επισκέπτεσθε το τόπο καταγωγής σας;
ΗΚ. Η καταγωγή για μένα δεν είναι απλώς γεωγραφικός προσδιορισμός. Είναι τα παιδικά μου καλοκαίρια, οι μυρωδιές από την κουζίνα της γιαγιάς & της μαμάς, οι βόλτες στα μονοπάτια, η φωνή της φύσης. Είναι το αίσθημα ότι ανήκεις κάπου που σε γειώνει, που σου θυμίζει ποια είσαι. Το Μοναστηράκι Αγράφων δεν είναι για μένα απλώς ο τόπος καταγωγής μου. Πάντα βρίσκω χρόνο να το επισκέπτομαι, ειδικά για να “φορτίζω” τις μπαταρίες μου. Είναι επίσης το μέρος που με κάνει να θέλω να προσφέρω, να το αναδείξω, να το επικοινωνήσω και σε άλλους νέους που ίσως δεν έχουν ανακαλύψει ακόμη την αξία της δικής τους ρίζας.

Στο Καρπενήσι μαζί με τους 18 TikTokers που έγιναν viral


‘‘Μεγάλωσα μέσα σε ένα περιβάλλον, που ο τουρισμός δεν ήταν απλώς δουλειά, ήταν τρόπος ζωής’’

Με το πτυχίο στα χέρια

Ο μπαμπάς Θεόδωρος Κάππας, ιδρυτής της εταιρίας και πάντα στήριγμα