
Ποια η σύνδεση με το Μαξίμου και με το Predator;
Το Δημοτικό συμβούλιο Καρπενησίου, στην πρόσφατη συνεδρίασή του, αποφάσισε πως εγκρίνει ομόφωνα το Ετήσιο Σχέδιο Προγράμματος Τουριστικής Προβολής για το έτος 2025 του Δήμου Καρπενησίου, ύψους σχεδόν 90.000 ευρώ.
. Για τις δράσεις δημοσιότητας έχουν προβλεφθεί 35.000 ευρώ, με 15.000 ευρώ να διατίθενται για τα presstrips και τα ταξίδια εξοικείωσης και 20.000 ευρώ για τη συμμετοχή στις τουριστικές εκθέσεις. Τέλος, η παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού και η σχεδίαση γραφιστικών έχουν προϋπολογισμό 9.500 ευρώ. Αναλυτικά τα ποσά φαίνονται στον παρακάτω πίνακα:

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές η εταιρεία που θα αναλάβει την τουριστική προβολή του Καρπενησίου είναι η COMMUNICATION EFFECT με τομέα τις Δημόσιες Σχέσεις, έδρα το Χαλάνδρι Αττικής και CEO τον κ. Στάθη Χαϊκάλη, Πρόεδρο του Ομίλου Marketing & Επικοινωνίας Recipe που περιλαμβάνει τις εταιρείες Giraffes In The Kitchen και Communication Effect. Η Communication Effect ιδρύθηκε το 1995 και αποτελεί τον αποκλειστικό συνεργάτη στην Ελλάδα του παγκόσμιου δικτύου Δημοσίων σχέσεων της Edelman από το 2000, όπως αναφέρει η επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας. Επίσης ο κ. Χαϊκάλης φέρεται να εκπροσωπεί την Edelman, στην Ελλάδα και σε επτά χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η Edelman θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες δημοσίων σχέσεων στον κόσμο.
Οι προβληματισμοί
Αν μιλάμε για την COMMUNICATION EFFECT ο Δήμος Καρπενησίου έκανε μια καλή επιλογή, αναθέτοντας το μάρκετιγκ του τουριστικού του προϊόντος σε μια εταιρεία με μεγάλη εμπειρία. Ο Δήμος Καρπενησίου θα προστεθεί στη λίστα με μεγάλες εταιρείες που συνεργάζονται με τη συγκεκριμένη εταιρεία όπως η ALPHA BANK, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η εταιρεία ‘Γρηγόρης’, το Ελληνικό Κτηματολόγιο, η Endless, η IBM και άλλες.
Η επιλογή αυτή, αν όντως ισχύει, θα αποδειχθεί δυνατή παρά τον προβληματισμό της απευθείας ανάθεσης με κατάτμηση των 90.000 ευρώ σε μικρότερα ποσά. Χαρακτηριστική είναι η αντίδραση του ανεξάρτητου δημοτικού συμβούλου και πρώην αντιδημάρχου, Δημήτρη Λερογιάννη, ο οποίος καταψήφισε την πρόταση, υποστηρίζοντας ότι ο Δήμος δεν έχει υλοποιήσει προηγούμενες δεσμεύσεις που αφορούσαν τη δημιουργία κέντρου πληροφόρησης επισκεπτών, τη σύνδεση τουρισμού με την αγροτική παραγωγή και τη φιλοξενία μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων. Ωστόσο, η δημοτική αρχή τόνισε ότι το νέο πρόγραμμα ενσωματώνει ουσιαστικές αλλαγές και στρατηγικές για τη βελτίωση της τουριστικής προβολής της περιοχής.
Edelman, Predator και Μαξίμου
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη εταιρεία, δεν φαίνεται να είναι καθόλου τυχαία, αφού σχετίζεται με τα ‘μεγάλα σαλόνια’, καθώς συνδέεται έμμεσα και υποθέσεις που απασχόλησαν την ειδησεογραφία, όπως αυτή των τηλεφωνικών υποκλοπών.
Συγκεκριμένα δημοσίευμα του wearesolomon.com και της Αυγής, αναφέρει
«Η Edelman παρακολουθεί το Predator;» σημειώνοντας ότι η παρουσία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου ελληνικών εταιρειών, συνδεδεμένων με τον γίγαντα της επικοινωνίας Edelman, κ. Στάθη Χαϊκάλη, στην εκδήλωση του insidestory στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΕΣΗΕΑ για το ζήτημα των υποκλοπών, προκαλεί ερωτήματα για το εάν η πολυεθνική εταιρεία εμπλέκεται στην επικοινωνιακή διαχείριση του ζητήματος εκ μέρους της κυβέρνησης. Άλλωστε, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, πρόκειται για τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Communication Effect, εταιρείας επικοινωνίας που συνδέεται με την Edelman — μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης επικοινωνιακών κρίσεων και λόμπινγκ παγκοσμίως.
To δημοσίευμα του Solomon αναφέρει τη σύμβαση της Edelman με το ελληνικό δημόσιο, καθώς και υπογραφή σύμβασης του έργου που υπέγραψε με την Enterprise Greece. Η Enterprise Greece είναι Ανώνυμη Εταιρεία, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών, αρμόδια για την προσέλκυση ξένων άμεσων επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στο εξωτερικό. Η συγκεκριμένη σύμβαση αφορά τη διαχείριση της επαφής με τα Διεθνή Μέσα και την προώθηση σχετικής μηνυματικής και επικοινωνιακών υλικών, ανάλογα με τις προτεραιότητες που θα θέσει η ελληνική κυβέρνηση και τις εξελίξεις της επικαιρότητας που θ’ αφορούν στη δημόσια προβολή της χώρας.
Το wearesolomon.com απευθύνθηκε στον κ. Χαϊκάλη ρωτώντας αν η συμμετοχή του στην εκδήλωση είναι αποτέλεσμα δραστηριοποίησης της Communication Effect ή/και της Edelman στο ζήτημα των υποκλοπών για λογαριασμό της κυβέρνησης.
Ο κ. Χαϊκάλης απάντησε: «Πράγματι παρευρέθηκα σε μια δημόσια και ανοιχτή εκδήλωση, για ένα θέμα που έχει ευρύτερο ενδιαφέρον. Η απάντηση στην ερώτηση σας είναι αρνητική. Επίσης η συνεργασία της εταιρείας Communication Effect με την Edelman είναι επιλεγμένα έργα (που αφορούν διεθνείς επιχειρήσεις) και δεν έχει ουδεμία σχέση με τις δραστηριότητες που αναφέρετε».
Αναμένεται λοιπόν, η δημοσιοποίηση στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ του Δήμου Καρπενησίου, της απόφασης για τις απευθείας αναθέσεις των 90.000 ευρώ του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής 2025 του δήμου, προκειμένου να επιβεβαιωθεί ή όχι αν η συγκεκριμένη εταιρεία θα αναλάβει την εξωστρέφεια του δήμου.