Υπουργός Παιδείας ‘’Παράνομη η απεργία’’
Στις επάλξεις βρίσκονται χιλιάδες εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με το θέμα της αξιολόγησης και για το λόγο αυτό τη Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021 πραγματοποιήσαν 24ωρη απεργία – αποχή, κατεβαίνοντας στους δρόμους της Αθήνας, καθώς και άλλων πόλεων, διαδηλώνοντας με συνθήματα. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών ήταν τόσο μεγάλη που χαρακτηρίστηκε ως «η μεγαλύτερη κινητοποίηση των τελευταίων χρόνων».
Αναφορικά με την Ευρυτανία, στην απεργία συμμετείχαν 43 από τους 116 εκπαιδευτικούς Α/θμιας Εκπαίδευσης, ενώ στο 40% ανήλθε η αποχή των εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης. Στο πλευρό της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ ήταν και η ΑΔΕΔΥ που κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας στην Αθήνα, προκειμένου να διευκολυνθούν οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, να πάνε στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών στο Εφετείο Αθηνών.
Η θέση της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως
Παράνομη ζήτησε να κηρυχθεί η απεργία-αποχή κατά της αξιολόγησης η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και για το λόγο αυτό κατέθεσε αγωγή κατά των Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών (ΔΟΕ), Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) και Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών. Μετά την εκδίκαση της αγωγής η ίδια κατέθεσε τα εξής: «Προχωράμε στην αξιολόγηση που αποτελεί σημαντική παράμετρο για τη συνολική αναβάθμιση της εκπαίδευσης».
Η αξιολόγηση
Υποχρεωτική θα είναι πλέον η αξιολόγηση εκπαιδευτικών σύμφωνα με απόφαση της Υπουργού Παιδείας. Η αξιολόγηση αφορά 160.000 εκπαιδευτικούς και 15.000 σχολικές μονάδες. Αυτή θα αφορά, τόσο το έργο και τα στελέχη εκπαίδευσης, όσο και τους εκπαιδευτικούς, με στόχο την επιβράβευση της προσπάθειας και τη βελτίωση της απόδοσης. Η αξιολόγηση των στελεχών θα γίνεται με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια, όπως η εμπειρία, οι τίτλοι σπουδών, όσο και με τα ποιοτικά, ενώ η αξιολόγηση των νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών θα αποτυπώνει την εικόνα χωρίς σε καμία περίπτωση, όπως λέει το υπουργείο, να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα για τον εκπαιδευτικό, καθώς στόχος θα είναι η βελτίωσή τους. Κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από δύο αξιολογητές σε σειρά κριτηρίων-δεικτών και με συνέντευξη, ενώ θα αξιολογούνται και οι μέθοδοι διδασκαλίας του στην τάξη.
Η δήλωση των εκπαιδευτικών
Ενάντια της αξιολόγησης – χειραγώγησης, όπως την ονομάζουν τάσσεται ένα μεγάλο ποσοστό των εκπαιδευτικών όλης της χώρας. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ τονίζει: «Η χρήση και μόνο του όρου «εξωτερική αξιολόγηση» δίνει τον τόνο της μετάθεσης του έργου έξω από το πλαίσιο της σχολικής μονάδας. Το ίδιο και οι ποικίλες δημόσιες αναρτήσεις σε ιστοσελίδες και ηλεκτρονικές εφαρμογές που θα οδηγήσουν στον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και στη συνέχεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών με καταστροφικά αποτελέσματα για τη μαθησιακή διαδικασία. Ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης αναλαμβάνει ρόλο εξωτερικού αξιολογητή της σχολικής μονάδας με «όπλο του» μια δεκάβαθμη κλίμακα αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης. Μέσα σε ένα κλίμα αυταρχισμού, ελέγχου, απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων, που καλείται να «υποτάσσεται» στα κελεύσματα και τις αποφάσεις της Διεύθυνσης, που θεσμοθετεί και την ατομική αξιολόγηση, ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία ενώ από την άλλη στόχος είναι να αθωωθούν οι αντιεκπαιδευτικές – αντιλαϊκές πολιτικές της κυβέρνησης».